h1

Je wordt wakker.

18 juni 2008

Je wordt wakker naast een fijn gezicht en het eerste wat dat gezicht je vraagt is of hij je die avond opnieuw mag zien. Je hart maakt een klein, klein sprongetje van vreugde en zo nonchalant mogelijk zeg je dat het in orde is maar dat je eerst nog met een goede vriend van je hebt afgesproken in Gent. Een vleugje jaloezie weerspiegelt zich in zijn ogen dat je voorzichtig wegkust. “Maar wanneer ik terug ben zal ik naar je toe komen.”

Je vertrekt naar het labo en werkt het experiment af dat je daags tevoren begonnen bent. Wanneer je in de namiddag de laatste stappen van je experiment uitvoert blijkt dat je schitterende resultaten gehaald hebt. Wat een opluchting na een experiment van langer dan een dag. Het is nog maar 16.00 en je hebt dus tijd genoeg om je trein naar Gent te halen. Je passeert langs je kot alwaar je je even opfrist, een vleugje make-up aanbrengt, leuke schoentjes aantrekt en die zwarte parelketting om je hals hangt. Je ziet er wel leuk uit, vind je zelf.

Je vertrekt naar het station en zoekt een rustig plekje op de trein uit. Je leest in je boek en voor je’t weet kom je aan in Gent. Je vertrekt naar je maatje en zoekt samen een fijn terrasje om de avond in te wijden. De zon doet zijn best, alles voelt zomers aan. Na een aperitiefje ga je op zoek naar een leuk restaurantje om aldaar gezellig samen te dineren. Hij neemt een vleesschotel, jij een salade. Ligt het aan het gezelschap, aan de wijn of aan het eten, geen idee, maar de tijd vliegt voorbij. Even later wandel je alweer verder, langs de graslei, in de allerlaatste straaltjes zon. Je wandelt langs het water en babbelt honderduit. En voor je’t weet is het tijd om naar huis te gaan.

Eenmaal terug in Leuven stuur je gauw een berichtje aan de man met wie je de dag begonnen bent en met wie je hem ook wilt eindigen. Je gaat naar je kot en een half uurtje later open je breed glimlachend de deur voor je allerbeste maatje die minstens even breed glimlachend aan de andere kant van de deur op jou staat te wachten.

 

Zo is het _niet_ gegaan. Wat een kutdag.

 

Je wordt wakker naast een fijn gezicht en het eerste wat dat gezicht je vraagt is of hij je die avond opnieuw mag zien. Je hart maakt een klein, klein sprongetje van vreugde en zo nonchalant mogelijk zeg je dat het in orde is maar dat je eerst nog met een goede vriend van je hebt afgesproken in Gent. Een vleugje jaloezie weerspiegelt zich in zijn ogen dat je voorzichtig wegkust. “Maar wanneer ik terug ben zal ik naar je toe komen.”

Tot zover de mooie dag.

Wanneer je op het labo aankomt blijkt dat net die persoon die je nodig hebt voor je experiment er vandaag niet te zijn. Dan maar zonder. Je zoekt iemand anders die het toestel dat je nodig hebt ook kent. Je werkt je experiment af, maar om 16.30 blijkt dat je _niks_ geen resultaten haalt. Blanco. Noppes, nada. Je weet absoluut niet wat er fout gelopen is, je weet enkel dat binnen een uur je trein naar Gent vertrekt. Maar de stalen die je gebruikt hebt voor je experiment zijn tè belangrijk om alles zomaar in de vuilbak te kieperen. Je probeert dus nog eens, een laatste wanhoopsdaad om te zien of het je dan wel lukt. Een uur later blijkt dat dat niet het geval is.

De trein naar Gent is ondertussen heel erg hard onderweg naar zijn eindbestemming, en vooral heel erg hard zonder jou. Nu ja. Dan maar niet naar Gent. Je besluit te gaan zwemmen. Je vraagt iemand anders mee. Die je weet te vertellen dat het zwembad maar tot 19.00 open is op woensdag. Een lichte vloek ligt op je lippen.

Dan maar naar huis. Alwaar je een berichtje stuurt naar diegene met wie je de dag begonnen bent om te zeggen dat je planning eigenlijk helemaal in duigen ligt en dat hij mag komen als hij wilt. Om vervolgens een uur lang naar je gsm te liggen staren die veel en veel te stil blijft.

24 reacties

  1. Ik dacht te schrijven dat het wel een sprookje leek … tot ik deel twee las …


  2. (een beetje in reactie op de vorige reactie) hmm, is er niet ergens een liedje met als tekst ‘life is a fairytale gone bad’? Zit anders wel iets in.


  3. sorry dat te horen Lime :( niet opgeven meid!


  4. zolang we dromen kunnen koesteren, is er hoop ;-)
    en het kan niet altijd tegenzitten
    kop op meid!


  5. er zijn zo van die dagen…
    Maar daar staat tegenover dat er ook zo van die àndere dagen zijn – gelukkig!


  6. Wat een rotdag voor je *geeft Lime dikke knuffel*. Nu heb je die Rolly wel zeker hard nodig?


  7. life’s a bitch sometimes. “het komt wel goed” zingt yevgueni, en volgens mij hebben ze gelijk.


  8. Look on the bright side of life … ’t was gisteren KUT weer in Gent! Helemaal nixke gezellig te wandelen over de graslei.


  9. In het tweede stukje kan je eindigen door te zeggen dat je er toch wel iets moois op je blog hebt over gepost… Maar het blijft een k**-dag.


  10. Zo zie je maar hoe je zelf een verhaal kan manipuleren. Anders bekeken wordt het een heel ander gebeuren.
    Wel knap verteld!


  11. mooi, maakt sprakeloos


  12. Tegenwoordig is het: eerst seks, pas daarna zien we wel of er een relatie van komt… tsja, dat is vaak om miserie zoeken… waarom doe je dat toch, Lime??


  13. @ Annemieke: het is niet omdat ik naast iemand wakker word, dat ik er seks mee gehad heb. Die conclusies trek jij…


  14. tsja Lime, enkele dagen geleden opperde ik hier ook al een zekere vraag. Het verwijderen ervan is op zich al een perfide antwoord.

    Ik herinner me nog hoe vorige maand die andere jongen hier afgekraakt werd door je sympathisanten.
    Ik stelde me toen al de vraag hoe ik mezelf zou voelen als er een tandenborstel stond. Ik kan zijn reactie begrijpen dat hij aanpapte met een ander.
    Ik zou de andere klok ook eens willen horen luiden.


  15. Waarom voelen mensen steeds de noodzaak om anderen hun ethiek duidelijk te maken? Ieder hanteert een eigen moraal, ieder leidt een eigen leven. Leven en laten leven is zoveel makkelijker dan veroordelen. Probeer dat eens, mensen!
    Dit is een persoonlijke blog, geen forum, er staat hier niets ter discussie.


  16. @ Doctor Andus: Jongen, je reacties zijn aanvallend en beledigend. Je kent noch mij, noch de finessen van elk verhaal. Dat tandenborstelverhaal trek je compleet uit zijn context en wat je insinueert is totaal niet wat er gebeurd is. Je reacties zijn doorspekt met jaloezie, of zo komt het toch bij mij over.
    Ik heb geprobeerd je persoonlijk te contacteren, omdat als je wilt discussiëren op zo’n manier, ik dat liever niet openbaar doe. Je emailadres bleek niet te bestaan. En zolang jij anoniem comments blijft posten zonder mij de mogelijkheid te geven jou te contacteren, blijf ik beledigende reacties weghalen. Niet meer dan fair, denk ik dan zo. En wil je hierop reageren? De ‘contact’-knop staat rechtsbovenaan.

    @Shine: dankjewel, jij begrijpt het doel van deze blog tenminste.


  17. @Lime: flamers heb je overal, dat neem je er zo een beetje bij als je je leven op het web smijt, niet waar?
    Er zijn altijd mensen die – geheel onterecht – denken dat zij beter weten hoe jij je eigen leven moet leven en geen kans gaan laten liggen om dat er bij jou in te wrijven.
    Onthou gewoon dat er nog genoeg anderen zijn die deze blog lezen omdat het ons interesseert en omdat we hem/haar (welk geslacht heeft een blog eigenlijk?) leuk vinden om te lezen.
    Niets van aantrekken, en gewoon blijven gaan.


  18. Je hebt gelijk wat dat email adres betreft, Lime. Ik laat niet graag email adressen achter op websites want die worden toch maar direct gecaptureerd door een bot, en ik wil de bomen nog zien doorheen de stortvloed aan spam. Het is zeker niet een kwestie van anoniem willen blijven. Daarom zal ik misschien eens de contactknop indrukken, binnen 2 weken als ik terug ben van vakantie.
    Een meer persoonlijke benadering kan wel wat plooien en misverstanden gladstrijken.

    Toegegeven, ik probeer het wellicht allemaal wat te goed te begrijpen, en misschien moet ik het allemaal met meer afstand, en minder empathie (inlevingsvermogen) benaderen. En is de grens tussen fictie en werkelijkheid flinterdun.

    Maar was dit niet de beste blog van Vlaanderen ?
    Degene die men leest omdat het écht is…


  19. @doctor Andus: je mailadres achterlaten resulteert niet in opgepikt worden door bots aangezien je mailadres niet gepubliceerd wordt. Foute redenering. Dat argument werd dus onderuit gehaald.


  20. Okee, normaal reageer ik niet op zulke toestanden, maar voor één keertje ga ik het wel doen.

    Mensen moeten zwijgen over wat andere mensen op een blog plaatsen. Punt. Mensen denken misschien wel dat iemand alles wat hem/haar aangaat post, maar dat is helemaal niet waar. Als ge zelf een blog hebt, beseft ge dat er heel veel achterwege gelaten wordt en dat iemand nooit, maar ook nooit volledig zal begrijpen waar een post over gaat. Punt en daarmee uit.

    Ik denk trouwens dat veel mensen, waaronder ikzelf, Lime niet echt goed kennen en dat we dus helemaal niet kunnen oordelen over hoe zij (of eender welke andere blogger, for that matter) haar leven leidt. Wat ik wel meen te weten is dat Lime best wel slim genoeg is om te weten wat de betekenis van het woord “empathie” is. :D


  21. Via via op deze blog verzeild geraakt en de eerste post die ik las vond ik alvast beklijvend. Jammer van het niet zo happy end, maar wat niet is, kan nog komen! Veel sterkte gewenst en ik kom hier zeker nog eens kijken.


  22. hoe vervelend een dag soms kan zijn hé… en hoe je van het ene ongeluk soms zo gemakkelijk in een ander ongeluk verzeild geraakt… denk maar: ongelukken blijven niet op je afkomen, het tij zal eens keren, en wie weet morgen al!

    groetjes,


  23. Lijkt wel Ironic van Alanis Morissette in de praktijk …
    Ohja kop op, na regen komt zonneschijn!


  24. […] Ik volgde een cursus toneel. Gewoon, omdat ik er zin in had. Mensen hebben mij doen lachen. Ik heb rotdagen gehad. Ik heb fantastische dagen gehad. Ik nam misschien wel de belangrijkste beslissing in mijn […]



Geef een reactie

