h1

Achteraf is het makkelijk praten

20 augustus 2008

Ik kan haar niet helpen.

Ik maak grapjes en babbel met haar en maak CD’s met vrolijke liedjes op en probeer haar te doen lachen. Ze lacht dan wel, maar diep vanbinnen blijft ze huilen, ik voel het en zie het in haar ogen. Ik kan haar niet helpen omdat de reden waarom ik gelukkig ben ook de reden is waarom zij gelukkig was, maar nu niet meer.

Hij heeft het gedaan gemaakt.

Omdat ze twijfelde, omdat hij twijfelde. Nu heeft ze spijt maar spijt komt altijd te laat, dat weet iedereen.

En ik probeer haar in te laten zien dat die twijfel misschien wel gegrond was, dat het misschien niet de man van haar leven was, dat als er twijfel is van in het begin, er iets niet klopt. Ik vertel haar dat alles in orde komt, ooit. Dat ze een juiste jongen voor haar zal vinden. Dat ze lief is en mooi en grappig, en dat alles op zijn pootjes terecht zal komen. Maar ze haat deze woorden. En ik begrijp het, ik haatte ze ook als iemand me dat vertelde enkele weken geleden. Achteraf is het natuurlijk makkelijk praten.

Misschien moet ze er gewoon door, door dit verdriet. En tot dan blijf ik grapjes maken en praat ik met haar en maak ik vrolijke CD’s en probeer ik haar te doen lachen.

13 reacties

  1. Ze zal zoiezo blij zijn met de steun die ze van jou krijgt. Ook het opvullen van stille momenten kan zeer belangrijk zijn.


  2. Heel herkenbaar wat je daar schrijft.
    En voor al die gebroken hartjes:
    Haat die woorden “…dat alles op zijn pootjes terecht zal komen…” niet, want ze kloppen echt wel!


  3. Helemaal juist, ze moet er gewoon door, door dat verdriet. En ook al blijft het pijn doen, die dingen die je doet, er zijn en haar aan ’t lachen brengen, helpen wèl, ook al zie je daar niet direct het resultaat van. Blijven doen.


  4. Als jij maar nooit meer durft twijfelen!!! Nah! ;) En een knuffel voor de vriendin … gratis in bijlage bij deze comment. Hierzo!


  5. Ik hoop dat u niet – zoals Caesar – in de derde persoon-vorm spreekt. Dat u het niet tijdelijk vanuit Zijn standpunt bekeek. Dat uw hart niet gebroken is. Daar leek het op, maar uit de andere reacties blijkt dat mijn interpretatie ongegrond was.


  6. @ Koen: Het gaat inderdaad niet over mezelf.


  7. Ik ben meer voor de harde aanpak.

    Was getekend


  8. Rechtdoor verdriet maakt je sterker,
    ook al doet het héél zeer…
    Ik hoop dat je lach haar wel wat helpt:-)


  9. Wat hebben vrouwen toch in mannen gezien.
    We lijken wel aangeschoten wild.


  10. Pas achteraf kun je inschatten hoeveel deugd je had van dergelijke grapjes, cd’s, etc. Alles komt altijd op zijn pootjes terecht, zo ook met die vriendin van je.


  11. Er klopt inderdaad iets niet… want hoe groot is die man zijn ego als hij het uit maakt omdat ze twijfelt?
    Als hij er zelf een ietsiepietsie in geloofde dan had hij haar voor zich willen winnen, haar veroveren, maar toch niet dumpen?
    Ach… what doesn’t kill you makes you stronger, alleen spijtig dat het zo’n pijn moet doen…


  12. hilarische blog


  13. Ik snap dat het voor u frustrerend moet zijn om niets te kunnen doen, maar zoals al gezegd is, zoiets vraagt tijd, ge moet dat zelf verwerken, en het enigste wat je kan doen is er voor haar zijn, en dat ben je, en dat zal ze zeker heel hard apprecieren.



Geef een reactie

