h1

Over woestijnvis en volgende levens

7 september 2008

Jaren en jaren en jaren geleden stuurde ik eens een mail naar woestijnvis. Of ik alsjeblieft bij hen mocht komen werken. In de vakantie. Ik moest er wel met de trein kunnen geraken, want autorijden was nog niet aan de orde op die leeftijd. Uren had ik gewerkt aan die mail.

Enkele dagen later kreeg ik een vriendelijke mail terug. Dat ze jammer genoeg geen vakantiejobs hadden voor mij. Dat je er wel stage kon volgen, onbezoldigd. Ik nam het woordenboek en zocht onbezoldigd op.

Jaren en jaren en jaren later denk ik nog af en toe terug aan die mail. Hoe die mail heelder dromen en andere – volgende? – levens omvat. Dan droom ik weg, en zit ik aan tafel met Jan Eelen, Bart de Pauw, Tom Lenaerts, en alle anderen. Dan maak ik reportages en bedenk nieuwe dingen. Dan monteer ik beelden en muziek op zodanige wijze dat ook ik mensen kan ontroeren. Dan werk ik mee aan fantastische dingen. Dan maak ik tv.

Maar dit zijn dromen waarvan ik weet dat ze nooit zullen uitkomen. Meer nog, dit zijn dromen waarvan ik weet dat ik er niets aan zal doen om ze te kunnen doen uitkomen. Dit zijn dromen voor in een volgend leven.

En daarbij, is dit ook niet zo’n beetje iedereens droom? Eén van de jongens van woestijnvis zijn?

12 reacties

  1. Woestijnvis is niet zo hot meer en achterhaald.

    Je kan solliciteren voor de job van Bart De Pauw, die er weggegaan is onlangs.

    En om met Frieda aan tafel te zitten lijkt me ook niet echt de max.

    De hype is voorbij. Woestijnvis is niet meer dan Endemol : op zijn retour.

    Jambers was nog de slimste, die koos eieren voor zijn geld, toen hij de bui zag hangen.


  2. Nope. ;-)


  3. Niet echt, maar ik kan er hélemaal inkomen ;o)


  4. Ze moeten ook naar het wc zoals u en ik, ik kan het je verzekeren.


  5. Nope, ik ben er gaan ‘solliciteren’ voor zo’n onbezoldigde stage en toen heb ik ’t wel gehad hoor. Ze maken wel fijne programma’s, maar wat een bende chauvinistische varkens!


  6. Of een van de jongens van Het Nieuwsblad, natuurlijk.


  7. ik waag mijn kans toch om mijn stage daar te mogen doen volgend jaar :D


  8. Ik volg hun programma’s de laatste paar jaar niet meer zo…Dus ik sluit mij aan bij Piet Konijn :) (behalve dat over Jambers)


  9. Je zou gewoon eens moeten weten wat sommige mensen gestudeerd hebben voor ze in de media komen. Jouw droom is heus niet zo onredelijk.


  10. Laten we even Stany (crets) en peter evalueren :

    de tijd van aangename programma’s op zondagavond id voorbij, stellen we vast

    Van fata morgana kreeg ik ook al geen kick.

    De slimste mens zou ook beter stoppen op zijn hoogtepunt.

    Laten we ons mentaal voorbereiden op een nieuwe big brother om de leegheid op TV te ondergaan.

    Als het zo verder gaat mag wouter vandenhoutte zijn broeksriem ook wat aanspannen ipv veelvuldig op restaurant te gaan. De tijd van “we zijn goe bezig” lijkt voorbij.


  11. Mag ik zeggen dat ik eventjes -nog niet echt lang geleden- heel erg dicht bij WV stond? ’t Is er uiteindelijk niet van gekomen. Alles is heel erg relatief, hoor. We spreken over een markt van maximaal 6 miljoen mensen, da’s een departement in Frankrijk. Om maar te zeggen.


  12. Toevallig op deze site terecht gekomen.
    Begin volgende week aan m’n 4de week stage bij Woestijnvis, en ik kan je vertellen dat het echt plezant is.
    Het zijn allemaal toffe en interessante mensen… en zeker geen bende chauvinistische varkens!
    Er is niemand die uit de hoogte doet en iedereen is even vriendelijk,…
    Maar dit geheel terzijde!

    Als je ooit de kans krijgt om stage te lopen bij Woestijnvis, dan zou ik dit zeker doen!



Geef een reactie

