h1

Kermis

13 september 2008

“AAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH”, riep ik, veel te luid.
“AAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHH”, riep mijn maat naast mij.

“Ik ga niet roepen hoor”, zegt hij op voorhand. “Ik gil heel erg hard”, zeg ik. “Sorry dat ik riep als een meisje”, zegt hij als we terug op de begane grond staan. “Dat is niet erg”, zeg ik, “ik gil ook als een meisje.”

We zaten in de ‘High Energy’, dè kermisattractie in Leuven. Twee armen van 18 meter, en maar draaien en rongezwierd worden en ondersteboven hangen en vliegen. Alleen al voor het uitzicht wanneer je boven komt zou je’t moeten doen. Daarna met de bibber in de benen (“Gaat het?” – “Ja hoor, met jou?” – “Ja hoor.”) en met de rest van je maten over de rest van de kermis rondslenteren. Met z’n allen schieten in een schietkraam. Er niet tegen kunnen dat iedereen meer buisjes afschiet dan jijzelf. Het op je lenzen steken (maar ze zaten echt niet goed). Toch een hoop punten bijeen scharen en samenleggen voor een spel.

Smoutebollen. Smoutebollen! Het hoogtepunt van de kermis. Onder de poedersuiker zitten. Nog meer onder de poedersuiker zitten als je je mond wilt afvegen met een serviette waar een dikke laag poedersuiker aanhing zonder dat je’t zag. Lachen, babbelen, plezier maken.

Maten. Makkers. Vrienden.

8 reacties

  1. Bij’t Wit Madammeke mag ik hopen. Is dat er überhaupt nog? Waar is den tijd…


  2. Geen botsautootjes?!??

    Was getekend


  3. Hoera voor smoutebollen! Of appelbeignets, mmmmmmm.


  4. Kermis zonder smoutebollen en gewoon geen kermis :-)


  5. moest dus zijn: Kermis zonder smoutebollen is gewoon geen kermis ;-)


  6. hmmm…. lekker in de goede oude rups wat mij betreft. En iedereen weet wat er kon gebeuren als het donker werd en je in vliegende vaart in (uit?) de bocht ging met de persoon naast je.

    Niet zelden werd een lief op de kermis “hier” gevonden.


  7. Ik heb ook gans de oude markt bijeen gekrijst in die High Energy. Maar het uitzicht van boven, da’s inderdaad fantastisch!


  8. Ik heb hem gemist, verdorie. En zeggen dat ik heelder dagen in Leuven zit tegenwoordig ;-)



Geef een reactie

