h1

Onrust

20 november 2008

+ Voelen dat het tijd is voor verandering. Nood hebben aan verandering. Er alles aan doen om die er te laten komen. En wanneer het dan zo ver is bibberen op uw benen van zenuwachtigheid, van angst. Niet weten wat ge wilt doen en nog harder twijfelen. Ik ben een schijtluis.

+ Dingen zeggen als ik zie u graag en ik kan niet zonder u en gij zijt alles voor mij. Dingen horen als ik zie u graag en ik kan niet zonder u en gij zijt het allerbeste liefje. Zo zoet, stroperig, plakkerig. Te melig allemaal maar we vinden het beiden fijn om te zeggen èn om te horen dus we doen lustig verder.

+ Naar Laos? Niet naar Laos? Met lief? Zonder lief? Twee weken? Drie? Vier? Of Ijsland? Met lief plus vriendengroep? Of alleen met lief? Of toch maar zonder lief naar Laos? ’t is niet gemakkelijk, niet gemakkelijk.

+ Twee kaartjes vanuit Australië. De zon kleefde er nog op. Tegen je wang houden om onrechtstreeks toch een beetje van de gouden gloed op je gezicht te voelen. België is te grijs voor mij. Ik mis Florida.

+ Iemand vertelt me over een koppel dat ze ontmoette. Ze leefden in Parijs maar hadden het daar niet breed. Zwoegen moesten ze doen, om rond te komen, om te overleven. Tot ze het zo beu waren dat ze besloten hun hele hebben en houden te verkopen en de wereld rond te trekken, op zoek naar een plek waar het leuk is om te wonen. Ze zitten in Australië nu. Zo’n verhalen veroorzaken een vreemde soort kriebel in mijn buik. Dan sluit ik mijn ogen en droom weg. Wat als?

+ Ik heb een camera gewonnen! Van Stew. Dankjewel mannen!

+ Ik word de nieuwe Martin Heylen! Met een camera in de hand rondreizen. Door Australië. Laos. Ijsland. Mensen interviewen. Verhalen noteren, vastleggen. Het dagelijkse leven bestuderen. Kleine pijntjes, grote dromen vereeuwigen. Schitterende verhalen! En dan de HA! van Humo winnen.

+ Misschien toch maar beginnen bij de eigen familie. Of zo.

+ Je liefje verjaart. ’s Ochtends een meeneem-ontbijt meegeven. Omdat hij je ook verrast had met een heerlijk ontbijt. Fruitsap, chocomelk, ontbijtkoeken, koffiekoeken, bananen, clementinnen (oh my darling, oh my darling, oh my darling clementine). Ballonnen op bed en slingers aan de muren wanneer hij ’s avonds weer toekomt. Heerlijk gaan eten. Sprankelende wijn (champagne is duuuuur!) en aardbeien (geleerd uit Pretty Woman) op bed. Een kadootje (fotoboek van Alaska – erg geslaagd, al zeg ik het zelf).

+ Je liefje die zwijgt. “Ik weet niet goed wat ik moet zeggen.”, wanneer hij dit alles ziet. Je zegt dat hij niets moet zeggen en zoent hem op zijn mond.

5 reacties

  1. En vanaf nu moeten we dus van 2 camera’s weglopen op de blogmeets: die van Stew en die van lime. Dat wordt een hele opdracht!


  2. Naar Laos! Met lief! En mij meesmokkelen in de valies, als het kan. ;-)


  3. Waaaaw, zo’n bijzondere reisplaatsen. Veel zin, maar de centjes moeten ook nog meewillen. Beetje sparen in het jaar en het lukt jullie wel. En anders blijven genieten van elkaar.


  4. Naar Laos zou hij niet mee kunnen gaan: dat zou 4 weken zijn en hij kan zo lang geen vakantie nemen… anders wist ik al lang wat ik zou doen :)


  5. Laos is prachtig (naar ’t schijnt), Vietnam (dat ligt ernaast) was dat ook…

    Gewoon doen
    en moet het perse vier weken zijn? Met 3 kom je toch ook al ver…

    Reizen, zucht… ik wil terug!



Geef een reactie

