h1

Schijtluis

8 december 2008

Ik zei het eerder al eens. Ik ben een schijtluis. Wil ik verandering, krijg ik verandering, durf ik niet. En laat ik alles bij het oude.

Ik kreeg een jobaanbieding.

Maar de sprong in het duister is te groot en het duister is te donker. Dus blijf ik bij het oude.

Mijn hoofd loopt over. Over van twijfel, angst, piekeriteiten, gedachten in het algemeen. Ik weet niet wat ik wil. Ik weet niet wat ik nu wil, wat ik straks wil, wat ik morgen wil of later. Ik weet niet of ik dat ooit wel ga weten. Is dit volwassen zijn? Laat mij dan maar weer kind zijn wiens grootste zorgen zijn hoe hij ongemerkt een koek uit de snoepdoos kan halen en hoe hij bij die bovenste plank kan geraken.

Niet enkel mijn lijf staat nooit stil (Leuven – Antwerpen – Gent – Brussel – Leuven) maar mijn gedachten lijken ook geen rust te vinden. Net zoals ikzelf meer onderweg ben dan rustig in de zetel zit, vliegen mijn gedachten heen en weer zonder ooit neer te gaan liggen. Ik vind mezelf moeilijk. Ik vraag het mijn lief meermaals, of ik niet te moeilijk ben. Of hij het niet vervelend vindt, dat niemand mijn gedachtenkronkels kan volgen, laat staan ikzelf. Of hij het niet vervelend vindt, die onrust in mijn hoofd. Maar dan neemt hij me stevig vast en zegt helemaal niks. Misschien is het maar beter zo.

Zwijgen en laten.

‘Let it be’ werd niet voor niets een wereldhit.

8 reacties

  1. Komaan Lime, durf te springen, wat heb je te verliezen?


  2. hey Lime
    keuzes zijn altijd enorm spannend… en volgens het geniale boek “stumbling on happiness” zijn mensen gewoon niet in staat om in te schatten waarmee we blij gaan zijn over x aantal jaar. dus geldt vaak: doen waar je je nu goed bij voelt. als het bij je oude job blijven is, dan is dat zo!

    maar vergeet ook Twain niet:
    Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn’t do than by the ones you did so. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.

    En bekijk maar wanneer de tijd rijp is om weg te varen uit de safe harbor! Alles op zijn tijd, die is er genoeg!


  3. En ik dacht dat ik alleen dat gevoel had.


  4. Je hebt zo hard gevochten om dat doctoraat te mogen doen? Ga je dat nu zomaar laten schieten? Ga je daar later geen spijt van krijgen?


  5. @ yab: Dat is de reden waarom ik de job niet heb aangenomen. Maar het deed toch pijn…


  6. als ik hier thuis vraag of ik niet te moeilijk ben antwoorden ze gewoon : ja


  7. “Let it be” heeft me deze week ook wat rust bezorgd. Sinds een paar weekjes heeft de zwangerschap me helemaal te pakken; ik word bij het minste onrustig en wil alles en nog wat doen, wat eigenlijk niet lukt… Toen hoorde ik het liedje dus op de radio en ik loop er al een tweetal weken mee rond. Het helpt…

    Af en toe mag je toch wel eens in je schulp kruipen? :-)


  8. Kiezen is altijd een beetje verliezen…



Geef een reactie

