h1

Kerst

24 december 2008

Precies twee jaar geleden zat ik buiten op een terrasje in de zon. Ik vierde voor het eerst Kerst zonder mijn familie rond mij. Maar eigenlijk was dat niet zo erg. De zon, het strand, de palmbomen, de muziek, de vakantie, de Caesar’s salade met extra veel kaas die voor me stond maakte alles goed.

Ik vierde Kerst in Florida, samen met twee vriendinnen. Eentje woonde met mij in de Sunshine State, de andere was ons komen opzoeken. We waren tijdens onze kerstvakantie naar het uiterste zuiden van Florida gereden om daar kerst al snorkelend en genietend van de zon te spenderen. Nieuwjaarsavond brachten we door op Times Square, New York, waar we voor de gelegenheid heen vlogen. De ene avond stonden we nog op Ocean’s Drive in Miami Beach, de volgende dag stonden we op Times Square in New York. Ik voelde me de konink te rijk. Ik voelde me stralen, schitteren. Ik dacht dat ik nooit nog zo gelukkig zou kunnen zijn als ik was op die dag.

En toch.

Deze kerst is de eerste kerst die ik samen met iemand zal vieren. Dit jaar zal ik afsluiten in iemands armen en het nieuwe jaar begin ik ook in de zijne. Ik zal in zijn ogen kijken en hem zeggen van gelukkig nieuwjaar en ik zie u graag en ik blijf voor altijd bij u en ik zal het nog menen ook.

Het is zalig, mensen, beminnen en bemind worden. Verliefden en verliefd worden. Of zoiets.

Als afsluiter krijgt u deze keer het toppunt van eerlijkheid: mijn lief die niet kan liegen tegen mij. Hij kan zelfs niets verzwijgen voor mij. Meer nog, hij is zò eerlijk dat hij de gedachte niet kan verdragen dat ik niet weet wat er in zijn kerstpakje voor mij zit en hij het mij verklapt heeft. Waarna hij heel erg beteuterd keek omdat hij nog zò zijn best had gedaan het niét te verklappen.

(Ik krijg vanavond een senseo.)

7 reacties

  1. zalig hé :-) Ik word er zowaar welgezind van, ik heb precies hetzelfde gevoel!
    We hebben het verklappen van kdootjes heel makkelijk gemaakt dit jaar; we hebben er geen gekocht voor elkaar :p Maar een dikke knuffel en kus is voor mij al meer dan genoeg van mijne lieverd ;-)

    Veel geluk met je senseo! Zeker eens de cappuchino proberen ervan, chocolademelk raad ik persoonlijk af, jak… :p

    Prettige feestdagen!


  2. Geniet ervan, Lime :)
    Zowel van het liefje, als van de kerstsfeer, als van morgen uw versen senseo :)


  3. Damn, daar ging mijn idee voor een verjaardagscadeautje voor u :)
    Geniet ervan meid!


  4. *zucht melig* Ik heb net hetzelfde gevoel. Mensen geven altijd de lente aan als dé periode om verliefd te worden, maar eerlijk gezegd vind ik verliefd zijn in de winter nog het zaaaaligst. Ook bij ons geen risico op het verklappen van kdootjes: wij hebben besloten een weekendje Parijs te doen bij wijze van cadeau aan ‘elkaar’.


  5. Liiiiiime!! ZO SCHOON! ik kan het mij helemaal niet voorstellen dat ik ooit zoiets zal voelen maar het klinkt erg hartverwarmend en mooi, en ik ben blij dat je blij en énorm gelukkig bent!
    en senseo rocks!
    cheers lady, geniet maar vrolijk verder van de feesten!


  6. Wondermooi…

    (en meer hoeft daar eigenlijk niet bij te worden gezegd…) Ik kijk al naar de dag uit waarop ik zo eerlijk kan zijn tegenover mijn grote liefde…


  7. […] ik aan de ontbijttafel, met een potje yoghurt voor mij en luisterend naar het geprrrrrrrrrrt van de senseo die aan het opwarmen was. Toen ik in mijn rechterooghoek het rode lampje zag branden duwde ik op de […]



Geef een reactie

