h1

Mijn wensen

2 januari 2009

Het nieuwe jaar is ondertussen alweer een dagje ouder. Tijd om even terug te blikken op het voorbije jaar. Enkele dagen geleden keek ik even terug naar wat ik hier neerschreef op 1 januari 2008. Lees even mee:

Wat ik mezelf toewens:

…een eigen plek, een huis onder de zon
Het begint toch te kriebelen… een eigen stekje. Een ècht eigen stekje compleet met wasmachine en droogkast en garage en auto en een kat. Vorige week er nog over mijmerend met een vriendin onder het genot van milkshakes en cappucino’s. ‘Wat als we nu eens samen een appartementje huurden?’. Voorlopig blijft het nog bij dromen, maar wie weet wat 2008 brengt.”

En ja hoor, een huis vond ik. Ik woon niet samen met het meisje over wie ik het hierboven had, maar wel met Kathleen en meid H. Een wasmachine en droogkast en garage en auto en kat hebben we ook niet, maar hey, het blijft een huis. Een supergezellig en übercoole plek.

…en altijd iemand in de buurt, die van me houden kan

ik wens mezelf het allerbeste lief toe. Eentje die me vastpakt en zegt dat hij me lief vindt en dat hij me nooit meer kwijt wilt. Dat hij het niet erg vindt dat ik ’s ochtends chagrijnig ben en dat ik geen chocomousse lust. Dat hij me graag heeft zoals ik ben, ook wanneer mijn haar weer alle kanten uitstaat. Eentje door wiens haar ik kan woelen en dan kijk ik diep in zijn ogen en vertel ik hem dat ik hem lief vind en dat ik hem nooit meer kwijt wil. Dat ik het niet erg vind dat hij wel chocomousse lust. En dat ik hem nog liever zie dan anders wanneer zijn haar alle kanten uitstaat.”

Als ik dit teruglees kan ik niet anders dan intens gelukkig zijn. In 2008 ben ik mijn liefje, mijn tofste maat èn mijn allerbeste vriend tegengekomen. Ik vind het nog steeds niet vanzelfsprekend, ik kijk nog elke dag met grote ogen naar die mooie jongen naast mij en telkens weer besef ik wat voor bofkont ik heb. Indien u ons verhaal nog eens wilt lezen: hier, hier, hier, hier en hier vindt u een hoop melige teksten (maar ik kan er echt niets aan doen mijnheer, ik zie hem toch zo graag).

…toch wou ik dat ik net iets vaker, iets vaker simpelweg gelukkig was

ik wens mezelf veel spontane plezierige momenten toe. Meer impulsieve beslissingen. Ook als anderen hun wenkbrauwen omhoog trekken en je ze hoort denken dat zo’n dingen niet meer horen op je leeftijd. Maar dan denk ik van we leven maar één keer en ik zal nooit meer zo jong zijn als ik nu ben. Dus doe ik waar ik zin in heb.”

Ik vroeg iemand uit die ik nog nooit gezien had. Ik werd stapelverliefd. Hij brak mijn hart. Ik volgde een cursus toneel. Gewoon, omdat ik er zin in had. Mensen hebben mij doen lachen. Ik heb rotdagen gehad. Ik heb fantastische dagen gehad. Ik nam misschien wel de belangrijkste beslissing in mijn leven. Ik ging op reis. En ondanks de emotionele rollercoaster dat mijn jaar tot dan toe al was geweest en ik eigenlijk op reis ging om alles eens even te laten bezinken, leerde ik daar – u weet het ondertussen al wel – mijn liefje kennen.

Wat ik wens voor 2009? Niet veel. Ik hoop dat ik even gelukkig mag blijven als ik nu ben. (en misschien wat minder kilo’s om mee te zeulen).

En voor u? Ik wens u enkel het aller-, aller-beste toe. Blijkbaar was 2008 mijn jaar, globaal gezien. Maak 2009 het uwe!

9 reacties

  1. ho,ho, die kilo’s verliezen , dat is al mijn idee
    jij moet iets anders kiezen ;-)


  2. Aan die kat kan gewerkt worden he. ;)

    In ieder geval een schitterend 2009 toegewenst en dat we nog vele mooie momenten samen mogen beleven in ons huis. :D


  3. jawadde idd, dat kan wel tellen als verwezenlijkingen in 2008 ;-)
    dat het veel langer mag blijven duren dan 2009 ;-)
    cheers


  4. klein foutje:
    “In 2009 ben ik mijn liefje, mijn tofste maat èn mijn allerbeste vriend tegengekomen.”
    Moet 2008 zijn denk ik?
    Want 2 dagen is wel erg weinig om zoveel mensen te leren kennen =).

    Veel succes en gelukkig nieuwjaar!


  5. Dat 2009 nog beter mag zijn dan 2008!


  6. @ StijnD: je hebt gelijk. Ik heb het aangepast :)


  7. Ik dacht nu toch zeker dat je als goeie voornemen voor 2009 het organiseren van een housewarmingparty zou opgeven. ;-)


  8. Tof lijstje en nog toffer is de invulling ervan!


  9. […] 1 januari 2008 wenste ik mezelf en u vanalle goeds toe. Op 2 januari 2009 vertelde ik u dat ik alles wat ik mij wenste in mijn schoot geworpen kreeg gedurende dat jaar. Ik […]



Geef een reactie

