h1

Het mooie leven.

15 januari 2009

Gisteren heb ik van het mooie leven geproefd.

’s Ochtends heel vroeg had ik mijn examen. Het eerste en enige van dit semester. En dat het goed ging, zeggen we. Zelden met zo’n fijn gevoel een examen verlaten. ‘Dag!’ zeggend tegen de prof vertrok ik met een grote glimlach richting woensdag. Want woensdagen zijn altijd een beetje feest bij mij. Woensdagavond is liefjesavond!

En daar ik gisteren een examen had trakteerde ik mezelf op een dagje vrijaf.

Wat winkels aan doen (maar niks vinden), voor de kapper staan (maar uiteindelijk niet binnengaan), koffiedrinken met een pauzerende studie-vriendin, een nieuw tweedehandswinkeltje ontdekken waar ze hopen rokken hebben (maar niet  vinden wat je zoekt). Een magere opbrengst dus (buiten de koffie die enorm gezellig was), en dan maar terug naar huis gaan. Een beetje tv kijken, een dutje doen. En voor je het weet wakker worden omdat de deurbel gaat en er een enorm knappe man voor de deur staat. Het bleek mijn lief te zijn.

‘Proficiat!’ zegt hij. ‘Proficiat!’ zeg ik.

We waren 6 maanden samen.

En dat hebben we gevierd met sangria en tortillachips met salsa en broodsticks met verse pesto en rode wijn en grote pizza’s van de pizzaman, nieuw ondergoed, zoenen, knuffels en handen overal.

Ik zie hem graag.

3 reacties

  1. bedankt voor je zeer leuke reactie, maar elegant ben ik niet echt hoor :p Zeker nu niet met mijn dikke bolle buik :D

    Je tekstje is superherkenbaar, ging er vanavond eens van genieten, ben al thuis :p

    Maar goed, een goeie nachtrust kan ook deugd doen hé ;-)

    Groetjes en proficiat met de 6 maand!


  2. gefeliciteerd met je 6 maanden!

    Leuk en spontaan geschreven


  3. ‘Ik zie hem graag’
    de professor bedoel je waarschijnlijk



Geef een reactie

