h1

Ik weet niet hoe het komt.

20 januari 2009

Ik weet niet hoe het komt, echt niet. Maak ik niets meer mee? Maak ik het nog wel mee maar zié ik het gewoon niet? Neem ik te veel dingen als vanzelfsprekend? Hoe het ook zij, ik lijk niets meer te vertellen te hebben.

Ik zit achter een leeg scherm en probeer tevergeefs een virtuele druppel inkt uit mijn toetsenbord te persen. Maar telkens weer lonkt daar de backspacetintenkiller omdat ik niet tevreden ben met wat ik neerschrijf.

En ik lees steeds vaker pareltjes van stukjes op andere blogs. En dan kan ik alleen maar jaloers zijn. Hoe anderen kleine dingen zo mooi kunnen verwoorden. Dat wat ik dacht ook te kunnen blijkt me uiteindelijk helemaal niet te lukken.

Niet dat ik me niet amuseer! Zeker niet. Ik geniet. Van een warme douche na twee uur in de koude te hebben gestaan waardoor ik ervan overtuigd was dat mijn tenen zwart zouden zien als ik mijn sokken uitdeed – maar ze tintelden enkel zeer pijnlijk. Ik geniet ervan als ik ’s nachts wakker word omdat mijn lief zijn arm rond mijn middel slaat en me meer naar het midden van het bed trekt. Ik geniet ervan als hij met zijn vingertop zachtjes over mijn buik streelt. Ik geniet ervan als mijn mama ballekes in exotische saus maakt – eigenlijk is het gewoon tomatensaus met stukjes mango door – maar ze maakt het met zoveel liefde voor ons klaar. Ik geniet van de zon als het twee dagen geregend heeft. Ik geniet ervan om met de fiets de berg af te rijden nadat ik hem ’s ochtends opgereden ben. Ik geniet zelfs van De Slimste Mens ter Wereld – als Torfs zijn mond houdt. Ik geniet van Barack Obama, omdat hij me herinnert aan die optimistische, dromerige, heerlijk eerlijke Amerikanen.

Maar ik krijg het niet gezegd. Niet zoals ik zou willen.

9 reacties

  1. Het is je bij deze dan toch aardig gelukt ;o)


  2. Je zegt het mooi, geloof me.


  3. Het staat nu toch geschreven, en nog mooi ook!


  4. Inderdaad mooi geschreven. En mooi verwoord waar je mee zit. Maar ik denk niet dat je jaloers moet zijn op anderen, want ik ben er zeker van dat er ook mensen zijn die jaloers zijn op jouw leuke schrijfstijl. Ga zo verder! Je doet dat goed!


  5. Naast mijn scrieboetsjies, zijn de jouwe literatuur :-)


  6. Ik kan Torfs ook niet uitstaan :) En ja je zegt het toch nog altijd heel mooi!


  7. artiesten moeten lijden, zelfs bloggers blijbaar


  8. Ik vind ook dat je heel mooi schrijft. Maar ik begrijp wel wat je bedoelt, denk ik. Soms komt de inspiratie gewoon niet. Of toch niet zoals je wilt.


  9. Jawel, je kan het heel goed uitleggen…Chapeau !!



Geef een reactie

