h1

Wie zei hier ‘lijstje’?

30 januari 2009

Onlangs las ik een hele hoop nutteloze lijstjes op het internet. Zodanig nutteloos dat het leuk wordt om ze te lezen. Hierbij dus een afkooksel van die lijstjes met volledig nutteloze (ik ben verliefd geweest op mijn beste vriend) en vaak zeer vluchtige (van wie kreeg je het laatst een SMS) informatie over mezelve.

U mag dit blogbericht skippen.

Ik praat nog steeds met de persoon op wie ik voor de allereerste keer serieus verliefd was. Mijn beste vriendin heb ik naakt gezien. Het gebeurt dat we samen een bad nemen en uren liggen te keuvelen. Ik ben al verliefd geweest op meerdere personen tegelijk. Ik heb vandaag geen enkel compliment gekregen. De laatste die mij gebeld heeft was mijn liefje. De laatste die ik opgebeld heb was een kennis, om te vragen of hij in de buurt was omdat ik hem nog iets moest teruggeven. De laatste SMS die ik ontvangen heb was “Al gegetem?”. Het bevatte een typfout. De laatste SMS die ik gestuurd heb luidt als volgt: “Wil je mij even komen helpen? Ik sta aan de voorkant en er is iets mis met mijn fietsslot, ik krijg het niet meer open :(” (Ik had een verkeerde sleutel vast bleek ettelijke minuten later). Ik ben gelukkig. Wat ik het allerliefste ruik van allemaal is verse koffie, vers gemaaid gras, een pasgedouched lief, mannenparfum, vrouwenparfum en vers brood. Ik heb nog nooit een bos bloemen gekregen van iemand. Noch een liefdesbrief. Mijn slechtste gewoontes zijn mee-eters uitduwen bij mijn vriendje, neuspeuteren en pulken aan mijn tenen. Ik heb mijn kamer in het oranje, wit en blauw-groen geverfd. Ik heb nog nooit een meisje gekust. Er heeft nog nooit iemand een naaktfoto van mij genomen. Ik heb op de eiffeltoren, Times Square en Miami Beach gestaan. Soms voel ik me een meid van de wereld, maar dan besef ik plots weer hoe weinig ik nog maar gezien heb. Ik heb dingen gedaan waarvan ik gezworen had ze nooit te doen. Ik ben ooit omver geduwd geweest in een bootje door een zeekoe. Ik ben verliefd geweest op mijn buurman. Dit was meteen ook een zeer onbeantwoorde liefde. Ik heb ooit een volslagen vreemde mee uitgevraagd. Twee keer zelfs, en het is me nooit echt goed bekomen. Een foto heb ik ook al gekust. Gisteren nog. Als je verliefd bent doe je rare dingen. Ik ben in 24 uur met twee verschillende jongens geweest. Zonder dat ze het wisten van elkaar. Voelde me vreselijk achteraf. Ik heb een slang aangeraakt en vond er niks aan. Ik heb mezelf al in slaap gehuild, vaak zelfs. Ik heb mezelf ooit al een week niet gedouched. In de wildernis in Alaska. Heb al stinkend mijn vriendje leren kennen. Ik heb ooit een tweede oorbel laten schieten maar vond hem zo scheef zitten dat ik het gaatje terug dicht heb laten groeien. Ik heb twee putjes in mijn schouders. Vaak vragen mensen of ik daar blauwe plekken heb, maar het is de schaduw die erin valt. En nee, ik weet niet hoe ik aan die putjes kom, en ja, die hebben daar altijd al gezeten. Ik speel piano. En accordeon. Ik ben ooit weggelopen van thuis maar ben niet verder dan oma geraakt die twee huizen verder woonde. Ik ben ooit verliefd geworden op mijn beste vriend. Was geen goed idee. Ik heb mijn mama ooit doen huilen. Ik heb ooit iemand een blauw oog geslagen. Maar ik was maar een jaar of 13. Ik ga naar Cuba op reis dit jaar. Ik heb nog nooit geld gestolen, wel snoepjes in’t kruidvat. En een kettinkje in Disneyworld. Ik had het hangertje gekocht en de ketting was belachelijk duur, de afzetters. Dus nam ik het zo maar mee. Micky Mouse (de enige echte) heeft zich ooit op zijn knieën gezet voor mij. Ik heb nog nooit parachute gesprongen of gebungeejumped. Ik heb gecanyoned in Spanje. Ik wil op alle continenten geweest zijn. Enkel en alleen maar omdat ik dat stoer vind. Dat is kinderachtig, ja. Ik vind het bijgevolg stiekem een beetje balen dat Cuba tot Noord-Amerika gerekend wordt. Ik heb de applicatie ‘Where’ve you been?’ op Facebook. Omwille van diezelfde kinderachtige reden. Ik heb nog nooit in een auto-ongeluk gezeten. Maar heb al wel midden in de nacht aan de kant van de autosnelweg gestaan omdat de motor oververhit was. Ik ben verslaafd aan gmail, facebook en salade met geitenkaas. Ik heb nog nooit zelf een pot choco gekocht. Mijn gsm is een nokia 2630. Maar ik zou zo graag deze willen. Vanavond ga ik pintjes drinken.

8 reacties

  1. ’t Is belachelijk tof om zoiets in te vullen hé :D


  2. Ik wist niet dat je accordeon speelde. En ik vind die gsm ook keischoon. Voor de rest heb ik veel bijgeleerd!


  3. Ik vind dat ook altijd zo leuk om te lezen. We hebben dezelfde gsm!
    x


  4. Maar dat is geen lijstje… dat is een roman! ;)


  5. Ik heb ook zo’n putje dat er al altijd heeft gezeten


  6. Dit is uitstekende tussen-het-blokken-en-examens-door-literatuur =).
    Totaal nutteloos, maar ongemeen interessant om dit te weten te komen over complete vreemdelingen =).


  7. Mega plezant om te lezen


  8. ik heb ook van die schouderputjes.. als mensen me vroeger vroegen hoe dat kwam zei ik altijd ‘daar zaten eerst mijn vleugeltjes’ (ik was een pedante 7jarige)



Geef een reactie

