h1

En toch.

6 februari 2009

Ik heb alles wat ik wil. Alles waar ik anderhalf jaar geleden van droomde heb ik gekregen of gedaan. Ik huur een gigantisch huis midden in Leuven samen met twee meisjes. Ik maak een doctoraat. Zelfs dat wat ik dacht dat ongemogelijk was is gebeurd: ik heb iemand leren kennen die van me houdt zoals ik ben – zelfs als ik humeurig ben, mijn haren ongewassen zijn  of ik als pyjama een oud lelijk Tshirt draag. Een tijdje geleden heb ik mijn allergrootste droom verwezelijkt: oudjaar op Times Square vieren. Als negenjarige wou ik altijd Amerikaanse zijn, en zie, ik heb het geluk gehad er 10 maanden te mogen wonen. Ik heb dit weekend een leuke rok gevonden, ik heb nieuwe wandelbottinen gevonden. Ik heb zelfs sinds kort een hangertje van mijn favoriete juwelenontwerpers. Ik had zin in broodpudding, en kijk, er staat een gigantisch stuk naast mij.

En toch. En toch.

Toch ben ik eergisteren in de armen van mijn lief in huilen uitgebarsten. En ik wist niet waarom. Ik voelde me een ietsiepietsieheelkleinbeetje ongelukkig, zo diep van binnen. Daar waar je er niet aan kunt. Daar waar je er ellendig van wordt.

‘Maar ik heb alles’, dacht ik. Dus vond ik me een ondankbaar wicht en een verwend nest.

En huilde ik nog harder.

Maar ik weet geeneens wat er scheelt.

‘Misschien, misschien denk je gewoon te veel na’, zegt mijn lief na een tijdje. Misschien wel ja. Misschien is het tijd om wat minder na te denken en wat meer te genieten.

12 reacties

  1. Of misschien is het gewoon een winterdipje, heb dat hier ook een beetje zitten.


  2. Dat heb ik ook af en toe. Dat je je zo ellendig voelt, plots, maar niet kan bedenken waarom. Laat het gewoon overgaan :)


  3. Been there, done that. Ook op zo’n moment dat ik dacht: ik heb toch alles wat ik wil? ’t Gaat vanzelf over na een tijdje, bij mij toch. Ach, wees blij dat je kan huilen om niets. Als we ’t wat minder getroffen hadden in deze wereld zouden we veel te druk bezig geweest zijn met overleven zodat er geen tijd overbleef om te huilen om niets, dus huilen om niets is op die manier misschien wel een goed teken. :-)


  4. Als de zon gaat schijnen gaat dat wel weer over, en eens goed je tranen laten rollen kan deugd doen…


  5. Zeer herkenbaar :-)


  6. I know the feeling…

    Wat staat er trouwens op het hangertje?


  7. Aie, zorg er wel voor dat je je liefje niet te veel aan het denken zet … want vele mannen gaan dan vluchten


  8. Minder nadenken, meer genieten. Tried that, failed miserably.


  9. Minder nadenken, ik wou dat ik het ook kon!


  10. Hoe herkenbaar! Het komt, overvalt en gaat, en na een paar weken weer. Ben blij dat ik niet de enige ben ;)
    Succes, niet te veel twijfelen en over na denken.


  11. ‘Niets meer te wensen, en toch niet gelukkig’ van Kushner, H.S. (een boek over de zin van het leven). Doen!


  12. Een lichttherapie volgen tegen winterdipjes !



Geef een reactie

