h1

De voorbije week

22 maart 2009

Niet leuk:

* Afspreken met een maat om je eerste ijsje van het jaar te gaan eten, maar de makker die afbelt. Dan maar de pot Ben&jerry’s als troost uit de diepvries halen en voor tv opeten. Zien dat het ijs al zo oud is dat het brokkelig wordt en een vieze slijmlaag in je mond achterlaat. Koppig toch de ganse pot leegeten.
* Zien hoe ganse dagen de zon schijnt, maar binnen zitten omdat je moet werken. Niet kunnen wachten tot je naar buiten kan en mag.
* Niet tevreden zijn met je buik. Maar negerinnetetten zijn zo lekker, zo lekker. 

Leuk:

* de gezamenlijke tv-momenten met de mannelijke huisgenoot. Ik zweer het, het is de eerste keer dat ik deze reeks volg, maar het is verslavend maat, echt waar.
* De eerste BBQ van het jaar waarbij je mensen terugziet die je in 10 jaar niet meer gezien hebt. Heerlijke babbels en veel gelach.
* De heerlijke salades van mama, de zon, de lente, het versgemaaide gras dat ik rook.
* Een lange lange duurloop in de zon. Mijn horloge stond in mijn pols door de zon. Heerlijk. Ik kon niet anders dan kreunen van genot onder de douche achteraf.
* Iraans nieuwjaar. Zeker als je collega’s van Iran hebt en ze trakteren met eten en wijn. ‘Happy New Year!’ roepen op 20 maart. Zo fout, zo leuk. 
* Koppig een halflange broek aandoen omdat het lente is. Zien dat je liefje ook een korte broek aan heeft als hij toekomt. Samen naar ikea gaan en merken dat je de enige twee met blote benen bent. Ijskoud hebben, kippenvel en bevroren kuiten. Maar het is lente en de zon schijnt! En zo’n korte broek geeft toch een zomers gevoel hoor. (’s Avonds toch maar weer een lange aangedaan).

9 reacties

  1. Haha, dat laatste puntje is zoo herkenbaar :D


  2. check, ook al gezondigd aan het laatste. En Ben en jerrys kan je natuurlijk niet zomaar weggooien…


  3. Welke tv-reeks volg je wel? Volgende keer gaan we samen Ben & Jerry’s eten! Bij mij was het probleem dat ik het wel wou alleen eten, maar dat ik gewoon nergens die ijscrème vond!


  4. Hey das grappig. Ik was bij een nieuwjaarsfeestje gisteren in alma 3. Het was heel leuk en heeeeel Iraans.


  5. @Kleine: klik op de link ;)


  6. Temptation Island is hier ook nog steeds een topper. Ideaal om de hersenen even uit te schakelen en niet meer te denken aan die mooie (zonnige) momenten buiten, die ook ik moet missen… en wel om dezelfde reden. Werken, bij zo’n mooi weer een noodzakelijk kwaad zeker.


  7. Van Temptation Island word ik altijd zo romantisch! ;)


  8. Maar negerinnetetten zijn zo lekker, zo lekker.
    zou onze zwarte medemens ook zo verlekkerd zijn op
    bluikhuidborstjes


  9. sorry
    bluikhuid is oud-nederlands voor bleekhuid



Geef een reactie

