h1

De goei dingen van’t leven

3 april 2009

+ De lente in je lijf. De lente in je benen. Elke week uren lopen, steeds dezelfde paden, af en toe uitwijken naar iets nieuws. Groene bomen, heerlijke geurende bossen. Zonlicht dat door het bladerdak naar beneden stort, in duizenden verschillende stralen. Merken dat het langer licht blijft. En warm. Korte broek aan. Zon op je armen en blote benen. Bij het douchen merken dat heel lichtjes, maar zeker, je horloge in je arm gebrand staat. De zomer komt eraan, de zomer komt eraan.

+ Angstzweet, zenuwen, nachtmerries, maar daarna alleen maar opluchting omdat je een presentatie gegeven hebt voor je  doctoraatscommissie en te horen kreeg dat je een ‘validated candidate for finishing your PhD’ bent. Hoezee! roepen we dan, en we draaien een rondje rond onze as.

+ Maten die in de late namiddag smsjes sturen “Ik kan u aanraden uw werk te laten vallen voor vandaag en u onmiddellijk te begeven naar de oude markt om van het goei leven te genieten!” Omdat je net die presentatie geven hebt mag je van jezelf, en twintig minuten later zit je met een pint voor je neus in het zonnetje op je eerste terrasje van dit jaar. En je maten vinden het niet erg dat het angstzweet en de zenuwen nog in je kleren zitten omdat ze vooral de opluchting op je gezicht zien.

+ Vanavond zie ik mijn lief! Maar niet kunnen kiezen of we naar de SM-rechter gaan zien in de cinema of gewoon luilekker in de zetel gaan hangen in het ouderlijke huis. En morgen gaan we hangmathangen in den hof.

+ Deze namiddag heb ik mijn eerste halve dag verlof van het jaar! Ik ga naar de kapper! Om daarna vrolijk fladderend met mijn nieuwe haren en wapperende rokje van de zon te genieten buiten. ’t Is wel tijd om een zonnebril te kopen.

4 reacties

  1. Geniet ervan… dat ga ik ook doen ;)


  2. ahum.. die hangmat, van wie was die ook alweer?


  3. Ik dacht even te lezen “Maar niet kunnen kiezen of we naar de SM-rechter gaan zien in de cinema of … het zelf naspelen”. Mijn hersenen hebben nood aan weekend.


  4. Ha, dat heb ik ook gedaan vandaag – kappersbezoek. Ben voor 1 keer heel content! :)



Geef een reactie

