h1

Helaba!

28 juli 2009

Helaba! Wat is me dat nu, denk ik dan. Via Kathleen vond ik deze blog. Een sympathieke dame die de ‘Mighty Life List ‘ heeft opgesteld. Het komt erop neer dat ze honderd dingen heeft neergepend, die ze nog wil doen voor ze gaat. ’10 things to do before I go’ heet het gevalletje. Klinkt bekend? Ja hoor.

Ok, het staat er in het klein. Maar het staat er. En al lang. En ok, ook toegeven, ik ben niet de eerste die zo’n lijst heeft opgesteld. En ik zal de laatste ook niet zijn. 

Maar! Deze dame heeft zowaar een sponsor gevonden. Ze betaalden onder andere haar trip naar Puerto Rico.

Helaba! Wat is me dat nu, denk ik dan, nogmaals. Een sponsor? Als in, iemand die al die leuke dingen betaalt in jouw plaats?

Mijn trip naar Alaska (nr 71) en naar Cuba (nr 77) heeft niemand betaald voor mij. Dankzij die trip naar Alaska is zelfs (98) en (100) vervuld. Ik drink champagne zonder reden (93), ik ga in ijskoude baden zitten (33), ik zing de longen uit mijn lijf zonder mij van iemand iets aan te trekken (62). Ik wandel midden in de nacht op stranden om zeeschildpadden te zien (3), ik drink sloten Starbucks koffie (12), ik sta uren te verkleumen op Times Square om de bol te zien zakken op oudjaar (21). Zeg nog eens dat ik niet aan die lijst werk! Ik vraag jongens uit die ik van haar noch pluim ken (16), ik gooi met eten (28), ik koop harde schijven (37) en rangschik al mijn CD’s in alfabetische volgorde (38). Maar niemand die voor iets betaalt. Zelfs geen zielige blender (nr 89).

Dus, komaan, sponsors. Ik wil ook! Mijn volgende trip staat ook op de lijst, het ideale moment dus om vliegtuigticketten te sponsoren. De Himalaya. Iemand?

8 reacties

  1. Hey,

    nr 53 lijkt me onmogelijk, want als je die bloemen koopt en je schrapt daarmee 53 van je lijst, dan was dat de reden ;-)

    Ik sponsor nr 91, je mag mijn HP boeken lenen (ze zijn in ’t Engels).

    groetjes,
    paul


  2. Voor 32 wil ik wel een ritje naar een meer sponsoren. Papier en een postzegel voor 98, dat past ook binnen mijn jaarlijks sponsorbudget. Via mail sponsoraanvraag indienen alstublieft.

    Voor (50) en (69) kan je wel genoeg sponsors vinden denk ik ;)


  3. Zullen wij wel werken om onze lifelist te vervolledigen (http://twitter.com/ploempje/status/2890821480), da’s eens zo hard genieten omdat ge het zélf verdiend hebt!
    Maar euhm, het is wel gevaarlijk helemaal alleen in de Himalaya zene. Als ge die sponsor vindt, pak mij dan maar mee voor alle zekerheid.


  4. @ Paul: ik ben nu toevallig in die boeken bezig! :) Ik heb er zelf al vier en denk dat ik mijn eigen reeks ga vervolledigen en de rest ga aankopen.
    @ Marnik: in dat meer zwemmen wil ik ooit eens op vakantie, in Scandinavië of zo doen. Wie weet, ooit :)
    En wat 98 betreft, dat is ondertussen vervuld, maar daar moet ik nog over bloggen ;)
    @ Ploempje: ik heb al een compagnon voor de Himalaya vrees ik. Maar die moet ook zijn eigen reis betalen ;)


  5. Ik heb hem ook net zelf opgesteld… bij mij 50 zaken die ik wil doen.
    En eerlijk gezegd… het gaat meer voldoening geven als we er voor vechten en sparen en het ons bloed zweet en tranen kosten.


  6. Je rekeningnummer, Lime ?


  7. @ sponsor: Mail mij maar, dan zal ik het geven ;)
    @ Alice, ploempje: ik weet niet of ik mijn reizen leuker vind omdat ik ze zelf betaal. Denk dat ik er minstens even hard van zou genieten moesten ze betaald worden door iemand anders :)


  8. […] Het exotische kader waarin het verhaal zich afspeelt, vond ik een extra pluspunt. Maleisië is een onbekend land voor mij. De beschrijvingen in het boek deden me dromen van palmbomen, witte stranden, oerwouden en moessonregens. Iemand die mijn reis naar daar wil sponsoren? […]



Geef een reactie

