h1

Stemmen onder de sterren

30 augustus 2009

Living on the edge, dacht ik, toen mama mij voorstelde mij ‘ergens mee naar toe te nemen’ voor mijn verjaardag. Het zou een verrassing zijn. ‘Iets met muziek en ’t is romantisch’, zei ze. Papa, mama, mijn lief, en een bevriend koppel van mijn ouders zouden meegaan. ‘Ik ben wel niet echt zeker of je het wel leuk gaat vinden hoor’, dekte mama zichzelf in.

Living on the edge, dacht ik dus, en ik stemde toe.

Zodoende vertrokken mijn lief, ik, mijn ouders, en het bevriende koppel gisteren voor een lange tocht die ons voorbij Leuven, Brussel, Waterloo naar Wallonië bracht. De affiche die ik zag hangen deed een belletje rinkelen bij mij, maar toch wist ik nog steeds niet zeker wat het in zou houden. ‘Stemmen onder de sterren‘.

Zes podia met zes verschillende koren, in de openlucht, onder de sterrenhemel. In een ongelofelijk mooi kader (het kasteel en de parken waren volledig verlicht, en werkelijk overal stonden kaarsjes – duizenden werden er gebruikt). Romantisch was het!

We luisterden onder andere naar gospel (maar dachten dat dat in een kerk nog honderd keer cooler zou zijn), naar Parijse koorknapen (de Franse Wiener Sangerknaben zeg maar) maar vonden dat die jongens in een hof hoorden te voetballen en te ravotten ipv uren te repeteren), naar een Zweeds a capella-sextet waar we met open mond naar stonden te luisteren,… en op het einde werd alles afgesloten met een grootse finale en een schitterend vuurwerk. Mijn lief had me in zijn armen en fluisterde dat hij me graag zag. En dat laatste zinnetje, dat was het allermooiste wat ik die hele avond gehoord had.

3 reacties

  1. Knap verteld. Ik was al helemaal mee naar wallonië, en zelfs jaloers op je romantische vriend ;-)


  2. Wij zijn vorig jaar ook naar stemmen onder de sterren geweest! Supermooi! Was ERA er dit jaar ook bij?


  3. Living on the edgje > edge



Geef een reactie

