h1

Pauze-knop

8 september 2009

Soms heeft een mens een pauze-knop nodig.

Gewoon eventjes pauze. Van alles, je werk, je hobby’s. De mensen om je heen. Niet omdat je’t beu bent – verre van – maar gewoon eventjes rust om alles te overdenken. De tijd krijgen om na te denken over wat je doet, wat je wilt doen en wat je zal doen. Tijd om alles te verwerken. Indrukken, mensen, nieuwe mensen, nieuwe plaatsen, nieuwe en oude dingen.

Voor ik het wist zat ik in een hotelkamer in Düsseldorf, een wetenschappelijk congres bijwonend. Morgen begint het, en er staan me 4 zenuwslopende en vermoeiende dagen te wachten. Te veel info, te veel info. Te klein hoofd.

Voor ik het weet zal ik volgende week vrijdag ook in Kreta zitten. Geen congressen die keer, maar een snelvakantie met mijn ouders. Tijd om heel eventjes op adem te komen, alvorens oktober in te duiken dat bol staat van de housewarmings, etentjes, trouwfeesten, toneelspektakels en loopwedstrijden. Fijn, fijn allemaal, zeer zeker. Maar zo vermoeiend ook mijnheer. Ik krijg geen tijd om de belangrijke dingen te verwerken en geen tijd om van de leuke momenten te genieten. En op deze manier wordt alles een opdracht.

Zodus: een pauzeknop. Alsjeblieft.

7 reacties

  1. Zelden een post gelezen die zo verwoordt wat ik op dit moment denk en voel.


  2. Als je hem gevonden hebt, laat je dan weten hoe?


  3. Ik herken me daar wel in! De weekends zitten nokvol – zelfs de weekdagen waarop ik geen activiteiten gepland heb, vullen zich langzaam maar zeker – en eigenlijk wil ik gewoon in mijn zetel zitten met mijne vent…


  4. II


  5. Een zondag in bed doorbrengen met uw lief, werkt dat niet? Gewoon een dagje chillen en niets doen. Dat is alvast mijn manier van pauze nemen.


  6. Mocht je ons enige indrukken van Düsseldorf kunnen bezorgen… Binnenkort gaan wij daarheen op weekend ;-)


  7. Take a break from the world
    Close your eyes
    Feel the lightest breeze
    Brush
    Over your face
    Feel the grass
    So fresh
    It seems
    Like water
    Trickling
    Through your hands feel
    The water
    Softly
    Touching
    Your skin
    So gently it seems an
    Angel’s wing
    Feel the sunlight
    Feel its warm embrace
    Like music
    That needs not words
    That needs no rhythm
    For the wind you feel
    The grass and the water
    The warmth of the sun
    They
    Need no rhythm
    For the rhythm of
    Touch is
    A melody
    Caught
    In the world. So
    Take a break from seeing the
    World.
    Feel it.



Geef een reactie

