h1

Over identiteitscrisissen in beperkte mate.

16 oktober 2009

“Nee, dat is niets voor jou.” zegt ze en ze draait zich om en loopt weg.

Ik kijk in de spiegel. Draai me om. En nog eens. En nog eens. Ik vind het wel leuk, maar het is niets voor mij. Zeggen ze toch. Een secretaresserokje, zoals ze nu zo mooi in de mode zijn. Een bruin-beige tot boven de knieën, met subtiele plooitjes in vanvoor.

Ik kijk naar mijn spiegelbeeld en zie mezelf door de straten wandelen. Met mijn bruin-beige rokje tot boven de knieën. Bruine panty’s, botjes eronder. Mooie korte maar dikke jas erboven. Zo eentje met een ceintuur errond in dezelfde stof.

Maar dat ben ik niet. Dat zeggen ze toch.

Dus ik kijk naar mijn spiegelbeeld en vertel haar dat ze er toch niet mee staat. Dat dat niets voor haar is, zo’n elegante kledij. Dat haar benen daar toch te dik voor zijn. Haar taille niet smal en haar haar niet lang genoeg. En dat ze te veel boeren laat om met zo’n rokje te staan. Dat dat toch niet bij haar past. Want dat zeggen ze.

En met een zucht duik ik terug het kledinghokje in.

8 reacties

  1. Ik geloof nooit dat je daar niet mee staat :) zo’n secretaressen rokje flatteert de meesten! Kopen die handel, want ze gaan perfect bij die botjes en jasje dat je beschrijft :) Zeker als je zelf vindt dat het leuk is en je er wel mee staat, dan mag je naar je eigen intuitie luisteren en zo’n leuk rokje kopen :) Na :D

    dikke X!


  2. Mijn tip: Neem er een foto van in het pashokje, post hem hier, en zie wat de reacties opleveren. Je staat er gegarandeerd fantastisch mee!


  3. Als ge binnen een paar dagen nog aan dat rokje denkt, ga het dan kopen. Anders zult ge er zeker spijt van hebben. Het is jouw stijl, dus gij bepaalt wat er wel of niet bijpast, en niemand anders.


  4. Allez, wat is dat nu! :) Mijn stijl is de laatste jaren ook geëvolueerd en wat klassieker geworden, je moet niet luisteren naar wat anderen zeggen gewoon omdat ze het zo van je gewoon zijn hoor :)


  5. Als je het mooi vindt, gewoon kopen! Ik heb mij onlangs een prachtig basic zwart kleedje en zo’n grijs “secretaressenrokje” gekocht. Ook helemaal mijn gewone stijl niet, maar hey, iedereen verandert.


  6. gewoon je I pod op en je hoort niet meer wat ze zeggen


  7. Geweldig schrijfsel, maar toch gaan kopen hoor ;)


  8. Ik sluit me aan bij de rest, kopen, boeren of niet!



Geef een reactie

