h1

Over de fijnste kerstkado ooit.

29 december 2009

Nù begrijp ik waarom ik zowel van mijn lief als van mijn mama per sé op 23 december naar huis moest komen terwijl ik eigenlijk van plan was de 23ste nog in Leuven te slapen om de 24ste nog te kunnen gaan werken. Nù begrijp ik waarom mijn lief plots een mooie foto van ons twee vroeg om op zijn bureaublad te zetten.

Het was voor mijn fijnste kerstkado ooit.

Op kerstavond kreeg ik twee kadootjes van mijn zus: mijn eigen, oude, versleten knuffelbeer die altijd op mijn bed in het huis in Leuven ligt. Ik begreep het niet, kon er niet bij. Hadden ze die een hele tijd geleden al gepikt en had ik hem tot dusver niet gemist? Had mijn lief hem meegebracht en ontvoerd als grap?

In het tweede kado zat een kleine fotoalbum, met een fotoverhaal in. Ik zag op de eerste bladzijde hoe mijn zus en haar lief mijn huis in Leuven binnenstapten (wat meteen verklaarde hoe ze aan mijn knuffelbeer gekomen waren), op de volgende bladzijden hoe ze alles klaarmaakten om schilderwerken uit te voeren, hoe ze met een beamer iets projecteerden op mijn slaapkamermuur en details van wat blijkbaar een wit schilderij zou worden.

Ik begreep er niets, niets van. Ik was daags voordien toch nog in Leuven geweest? Ik had er geslapen in mijn kamer, en alles was er zoals voordien? Het kon niet anders zijn dan dat ze de nacht van 23 op 24 december in mijn kamer waren binnen geweest..

En dat ik aangenaam verrast was toen ik zondagavond mijn slaapkamer in Leuven binnen kwam:

13 reacties

  1. Waaaauw Toot, prachtig! Echt met u gat in de boter gevallen he gij!


  2. Zo liefff!


  3. zoo mooi! wauw, wat een fijne verrassing!


  4. Waaauw … Zo mooi … :)


  5. Super!!!! Ik wil ook zoiets doen op onze (eveneens oranje) muur, maar dan met onze kleine pruts… :-) Misschien kunnen ze eens langskomen? :p


  6. Oooh! Zo ontzettend mooi! Dat wil ik ook wel op m’n muur!
    Gij hebt toch chance ze met uw familie!!!


  7. Super!! Moet ik ook eens proberen!
    Of subtiele hints richting het lief sturen :)


  8. Het was einde januari.
    Ik stelde guitig voor
    Om samen wiwisju te spelen.
    “Het is nog te vroeg,” zegt ze.
    “We kennen mekaar nog maar pas.”

    Toen werd het april.
    De lente ranselde mijn bloed wakker.
    “Willen we samen wiwisju doen?” vroeg ik.
    Maar ze was er nog niet klaar voor.

    In augustus waren sommige dagen bloedheet.
    Steeds meer verlangde ik ernaar
    om met haar wiwisju te doen.
    Maar ze vond dat het seizoen
    er niet voor geschikt was.

    Begin november was
    de natuur het noorden kwijt.
    De herfst speelde voor lente.
    De drang werd steeds groter
    om samen wiwisju te spelen.
    Maar het seizoen klopte evenmin.
    “Ik ben ongesteld,” zegt ze,
    “dan geniet ik er niet van.”

    Vandaag zijn we kerstdag.
    Ik kan me niet langer inhouden.
    Ik ga stoer voor haar staan,
    grijp naar mijn fluitje
    en blaas mijn longen leeg.
    Nu zingt ze mee uit volle borsten:

    “Wiwisju een merrie Christmas
    wiwisju een merrie Christmas
    wiwisju een merrie Christmas
    en een hèppie njoejeerrrrrrrrrr…”


  9. Hi Lime!
    Ik wens je het allerbeste toe voor 2010!
    Een jaar vol met geluk, een goeie gezondheid en veel fijne momenten met vrienden.
    Happy New Year!


  10. Dit ziet er fantastisch uit. Ik wil ook wel zo’n geprojecteerd schilderij, maar dan moet ik eerst op zoek naar een huisje… De beste wensen voor 2010!


  11. zo wijs zeg!


  12. Dat noem ik nog eens een mooi cadeau. Wauw!


  13. […] De lente is in aantocht ondanks de vele regen van afgelopen week. Maar als ge goe luistert hoort ge af en toe de vogelkes zingen en als ge goed kijkt ziet ge af en toe blauw tussen de wolken. En ik heb mijn fietslicht amper opgehad afgelopen week! Ik wacht met volle goesting op de eerste echte lente-dag. En om die komende lente te vieren fris ik mijn blog op met een nieuw fotooke hiervanboven. Ik krijg er zin van om in’t zonneke in’t groene gras te gaan liggen met mijn voeten omhoog, zoals ik ook deed op de dag dat deze foto genomen werd. (Met dank aan de zus en haar lief trouwens – dat zijn dezelfde als van dit hier). […]



Geef een reactie

