h1

Over het nieuwe en het oude jaar.

4 januari 2010

Zoals het een goede blogger betaamt schrijf ik hier op één of twee januari normaal gezien een bericht over wensen en goede voornemens en plannen en dromen.

Het is al bijna vijf januari en nog steeds krijg ik niets uit mijn virtuele pen geperst. 

Op 1 januari 2008 wenste ik mezelf en u vanalle goeds toe. Op 2 januari 2009 vertelde ik u dat ik alles wat ik mij wenste in mijn schoot geworpen kreeg gedurende dat jaar. Ik besloot daarom mezelf niet al te veel toe te wensen voor 2009 en gaf het jaar aan u. Wel ja, dat had ik misschien toch maar niet moeten doen. Niet dat me iets ernstig is overkomen in 2009, helemaal niet. Integendeel, er gebeurde niets. Dat gevoel heb ik toch.

Toen ik enkele dagen geleden met mijn laptop op schoot en mijn lief naast mij in de zetel zat met de bedoeling 2009 even voor u samen te vatten en u en mezelve meteen wat goeds toe te wensen begon ik plots te janken (ik was moe, prikkelbaar (ik was net mijn lievelingsring verloren en zat er erg mee in), lastig omdat er niets op tv was en mijn goede boek net uit was èn ik had daags tevoren een zielige film gezien die nog in mijn hoofd rondspookte en ja, dan mag je janken). Mijn lief schrok – je zou voor minder als je vriendin naast je plots begint te huilen zonder reden – en vroeg wat er scheelde.

Eerst leek het me allemaal te banaal om hem te vertellen wat me dwarszat, maar toen hij me vertelde dat hij bang was dat hij iets verkeerd gedaan had kwam het er toch in één adem uit:

dat ik het gevoel had dat ik niets gedaan had in 2009 althans niets noemenswaardig dat ik mijn vrienden te weinig gezien heb dat er niks gebeurd is dat hij het zeker niet persoonlijk mag opvatten omdat ik hem zo graag zie maar dat het wel lijkt alsof we niks spannends meer doen dat er geen hoogtes en laagtes meer zijn in mijn leven zoals vroeger dat dat misschien ook wel een beetje een goed teken is maar toch dat ik daardoor het gevoel heb dat ik minder lééf dan vroeger dat alles wat ik eigenlijk wil toch nog niet voor in 2010 zal zijn namelijk een huis met hem en een echte echte job zo eentje van 9 tot 5 en meer vakantie samen met mijn lief wat ook nooit mogelijk is vanwege zijn job en dat ik weet dat ik niet moet zaniken omdat ik het zo slecht nog niet heb maar boehoehoeeeeeee

Hij zweeg, keek me aan en pakte me vast. Hij kan troosten zoals geen ander het kan. Daarna pelden we samen een appelsien en aten hem op terwijl hij met een papieren zakdoekje voorzichtig mijn resterende tranen opdroogde.

Zo slecht heb ik het toch nog niet.

Maar voor de rest wens ik u  – en mezelf – alleen maar goeds toe in 2010!

(en die ring heeft vandaag iemand teruggevonden, hoera!)

5 reacties

  1. Mooi geschreven! En voor jou natuurlijk ook een gelukkig nieuwjaar!


  2. Ik wens je eens een hele goede nacht slaap toe en dan valt alles wat meer in perspectief :). Zo erg zal 2009 wel niet geweest zijn en ik ben ervan overtuigd dat ook al kan je misschien je grote dromen in 2010 niet verwezenlijken, dat je toch ook heel veel mooie momenten zal hebben in 2010. Enfin, dat wens ik je toch toe!


  3. Heb jij dat ook? Je bent niet alleen!


  4. Ik wens je een geweldig jaar toe!
    Ik lees je blog regelmatig en het lijkt me dat je erg veel hebt om gelukkig door te zijn! Maar iedereen heeft zijn up’s and down’s.

    Het is trouwens erg leuk om je blog te volgen!
    Groetjes


  5. dag lime
    ik wens je ook een geweldig jaar toe! eentje met heel veel kleurschakeringen en veel belevenissen, met veel avonturen en veel rust, veel feest en veel uitslapen en vooral veel warm contact met mensen om je heen die al kende en ook een paar die je nog niet kende!
    voila
    alt beste dus!



Geef een reactie

