h1

Over gal spuwen en de kinepolis.

12 januari 2010

Een tijdje geleden – in september 2009 – kreeg ik een vriendelijke uitnodiging via lama om de voorstelling van de Kinepolis Student Card bij te wonen in de kinepolis te Gent. Er hing een gratis filmpje aan vast, dus daar zegden we geen nee tegen. Op die voorstelling hoorde ik dat de eerste duizend studenten die zich inschreven voor zo’n student card een gratis filmticket zouden krijgen.

Ik ben student.

U hoort mij al aankomen.

Uiteraard vroeg ik die studentenkaart dus zo snel mogelijk aan, en ja hoor, ik kreeg een bevesting van de inschrijving en enkele dagen later ook volgende mail:

“Hey [naam],

Je bent één van de eerste duizend studenten die een Kinepolis Student Card heeft aangevraagd. Dat betekent dat je een gratis filmticket krijgt van Kinepolis!

Ga naar een Kinepolis bioscoop in je buurt (kies hier je bioscoop), geef deze mail aan het onthaal en krijg een gratis ticket voor een film naar keuze (in programmatie) op vertoon van je Kinepolis Student Card.

Geniet ervan,

Het Kinepolis Student Card team

Opgelet! Dit is een persoonlijke mail, stuur hem niet door naar je vrienden. Zij kunnen een Kinepolis Student Card aanvragen via deze link.”

Drie maanden later print ik de mail af en ga ik naar de metropolis in Antwerpen. Daar wisten ze van niets. De kassierster laat de mail aan haar buurvrouwkassierster zien maar deze weet er overduidelijk ook niets over. Als antwoord besluit ze dan maar dat ‘de actie vervallen is’. Ik zeg hen dat er nergens een datum op staat, maar ze blijven volhouden dat de actie ‘gedaan is’. Nu wou ik niet moeilijk doen en heb ik dus mijn ticketje gewoon maar betaald.

Ik stuur achteraf – meer omwille van het principe dan omwille van het geld – een mailtje naar kinepolis over dit voorval. Dat ik dat gewonnen had en dat een gratis ticketje normaal een jaar geldig blijft en dat ik dat dus ook dacht aangezien dat er geen einddatum in de mail stond vermeld et cetera et cetera. Maar, zoals het een grote onderneming in België betaamt krijg ik geen antwoord. Of toch wel.

“Beste Student,


Indien je een vraag hebt met betrekking tot de Kinepolis Student Card 2009-2010 vind je waarschijnlijk het antwoord in deze mail.


Veel plezier en tot snel,

Het Kinepolis Student Card team”

Right. Mijn mail werd waarschijnlijk verticaal geklasseerd met als achterliggende gedachte ‘ze moeten hun antwoord maar in de FAQ zoeken’.

Ik haat dit, heel dat gedoe met kluitjes en in het riet sturen. Wat is me dat zeg? Zowel wat de NMBS betreft als de kinepolis: investeer eens in klantvriendelijkheid. Het gaat jullie goed doen, allebei. Wees daar maar zeker van.

11 reacties

  1. Ik heb exact dezelfde mail ontvangen, maar bij mij stond er wel de regel “Opgelet: je moet je ticket uiterlijk vóór 31/10 afhalen in jouw Kinepolis bioscoop.” tussen.
    Misschien zat je in de eerste lading en hebben ze dan snel-snel die voorwaarde toegevoegd?
    Ik zou niet opgeven. Heb je hen al aangesproken op Twitter?


  2. Toevallig, ik heb het vorige week ook aan de stok gehad met Kinepolis en wel met hun online ticketsysteem dat mij mijn geld afpakt en mij niets terugbezorgd.
    Als je dan belt dan is het van “wij kunnen daar niets aan doen, mail naar daar en zij bekijken of je uw geld terugkrijgt. Als je toch nog graag naar de film komt, kan je niets anders dan opnieuw je ticket bestellen.” en dat was het dan…
    Bellen was geen optie, dus dan heb ik maar een verontwaardigde mail gestuurd en gevraagd om mij wat extraatjes te bezorgen =D
    Ik ben benieuwd of ik antwoord ga krijgen…


  3. @ ewoud: Ook op twitter kreeg ik geen antwoord. En die zin stond er bij mij inderdaad niet in! Ik heb een copy-paste van de mail gedaan en niets weggelaten. Anders was er geen probleem geweest (en zou ik dat ticket natuurlijk al vroeger gebruikt hebben).


  4. Ik heb het vandaag aan de stok gehad met de Bosch dienst na verkoop .. Ze gingen vandaag komen voor de herstelling van onze dampkap: tussen 13u en 18u. Ze hadden mijn gsm nummer en op de site op internet staat te lezen dat ze even bellen een half uur voor ze komen. NIET dus! Daarnet een brief in de bus dat er niemand aanwezig was en dat de verplaatsingskosten van het nutteloze bezoek zullen aangerekend worden. Komaan, ik woon 5 min. van men werk, kunnen ze dan niet gewoon ff bellen?! Ik ga heus geen “nutteloze halve dag verlof” nemen voor zoiets als het niet noodzakelijk is hoor.

    Tsss, de maatschappij! ’t Gaat de slechte kant op :)


  5. Kinepolis is een fascistische dievenbende. Geen respect voor de echte filmliefhebber, veel te hoge prijzen, en dan ook nog eens geen keuze om te beslissen waar ge wilt gaan zitten.


  6. Ik heb het voor met pizzahut.
    Wij kregen een verontschuldigingsbrief omdat onze pizza te laat geleverd werd en daarbij een kortingsbon… die verviel 2 weken voor de brief verzonden werd!


  7. Beste Kato,

    Om onze bezoekers zo snel mogelijk verder te helpen met vragen rond de Kinepolis Student Card, ook in het weekend en buiten de kantooruren, hebben we inderdaad een automatisch gegenereerde mail ingesteld. Deze verwijst naar de Kinepolis Student Card FAQ op kinepolis.com en beantwoordt in 99% van de gevallen de vragen rond de kaart.
    Indien je het antwoord op je vraag niet vindt in de Student Card FAQ, kan je ons alsnog contacteren – zonder opnieuw een automatische FAQ mail te krijgen uiteraard – met je vraag. Dat kan via deze link: http://www.kinepolis.com/be-nl/index.cfm?PageID=4642#Info

    Dit is inderdaad niet duidelijk genoeg omschreven in de FAQ. Nu dien je hiervoor op “meer info” te klikken. We zullen deze verwoording aanpassen in de hoop dit duidelijker te maken naar onze bezoekers toe. Dank je om dit onder onze aandacht te brengen.

    Wat jouw specifieke vraag betreft zou ik je willen vragen onze collega’s te contacteren via bovenstaande link. Zij zullen je snel verderhelpen.

    Met vriendelijke groet
    Suan Nguyen
    Kinepolis


  8. @ Suan Nguyen: Dus als ik het goed begrijp krijg je àltijd de FAQ als mail terug als je een vraag stelt aan kinepolis? Om dan – als het antwoord er niet instaat – nogmaals dezelfde mail te moeten sturen maar ditmaal door in die FAQ op ‘meer info’ te klikken en aldaar een emailadres te moeten opzoeken.

    Omslachtige procedure, toch?

    Nu ja, ik zal voor een derde keer mijn mail sturen dan maar, er ziet niets anders op zeker?


  9. Dag Kato,

    Enkel voor de Kinepolis Student Card wordt er nu met een FAQ mail gewerkt, omdat we merkten dat het meestal dezelfde vragen zijn die terugkomen i.v.m. activatie van de kaart etc. Om onze bezoekers niet te laten wachten, vinden ze door de FAQ mail vaak al snel het antwoord op hun vraag.

    Door je specifieke vraag te versturen zoals vermeld in de vorige post, zal je mail opgenomen worden in de contactflow en beantwoord worden door een collega.

    Met vriendelijke groet
    Suan Nguyen
    Kinepolis


  10. Laat ons dus blij zijn dat e-mail gratis is.

    Voor hetzelfde geld wordt je via een 0903 telefoonnummer gepluimd en van het kastje naar de muur gestuurd voor wat meestal doorgaat als een helpdesk die vragen beantwoordt, nadat je eerst in een virtuele wachtrij (queue) mag aanschuiven.


  11. Omdat dit ook gezegd mag worden: Ondertussen heb ik – eindelijk – een antwoord ontvangen en ze hebben mij gezegd dat ik mijn gratis ticket nog tot juni mag gebruiken. Eens zien of ze daar aan de kassa van de kinepolis ook zo over denken ;)



Geef een reactie

