h1

En nu mag u allemaal beginnen lachen.

18 januari 2010

U herinnert zich allemaal nog mijn galblazerij over de nmbs.

Welnu.

U mag mij allemaal uitlachen indien u wilt.

De helft van jullie gaf mij niet helemaal gelijk met die blogpost – je kan je ticketjes immers online kopen, aan de automaten, je weet dat je daar minstens een kwartier op voorhand moet zijn, et cetera et cetera.
Braaf als ik ben volg ik jullie raad op en bestel ik online mijn ticket naar Boortmeerbeek alwaar ik maandagavond bijles geef. Ik heb daartoe zelfs speciaal mijn kaske van de bank mee naar mijn werk genomen. Na wat gefoeter op de printer – de eerste keer wou hij niet printen – kreeg ik mijn ticket twee keer afgedrukt (gelukkig maar één keertje betaald). Ik steek het weg in mijn portefeuille wanneer mijn telefoon gaat.

“Hallo”

“Hallo, het is hier de mama van [naam]. Ik bel om te zeggen dat mijn zoon net een berichtje heeft gestuurd dat hij te veel huiswerk heeft voor morgen, en dat de bijles niet kan doorgaan. Hopelijk is dit geen probleem voor u?”

“Uhm. Nee. Natuurlijk niet.”

En ik kijk verweesd naar mijn vers, nog printerwarm, treinticketje.

11 reacties

  1. Ik zou niet durven lachen ;-)


  2. Wel dat is nu net iets wat ik ook zou kunnen voorhebben zie…. Helaas we zijn hiervoor geboren.. het grote woord: ongeluk :-)

    Je kan hem misschien doorverkopen door aan het ingang van het station te staan met een groot bord ‘TE KOOP’? :-)

    Grtz,


  3. Kinepolis en NMBS blijven monopolies die veel te weinig doen voor (administratieve) vereenvoudiging! Tegenwoordig moet je zelf nog langer wachten in de Kinepolis voor naar een film te kijken dan toen we nog gezellig in de rij stonden aan te schuiven!


  4. Aww, ocharme :D


  5. Glimlachen doe ik, maar u uitlachen zou ik niet durven.


  6. damn


  7. Blue Monday.


  8. Dit vind ik nou echt kak.

    Een online ticket kun je niet terugvorderen,
    net omdat je het meer dan één keer kan printen.

    Volgens mij is de volgende formule voor jou het best. Net voor je je reis begint, vul je de kaart in :

    http://www.b-rail.be/nat/N/tarifs/passes/card10/index.php

    De kaart voor 10 enkele reizen.
    Kost je evenveel als een biljet, maar jij bepaalt
    de datums…

    Wat denk je er van ?


  9. Dat is ook de reden waarom ik dus weiger op voorhand treintickets te kopen. Je weet nooit wat er misloopt. Het kan even goed zijn dat je op voorhand een ticket koopt en je trein dan afgeschaft wordt en dus beter niet meer gaat of met de bus of wat dan ook. En dan sta je daar.

    De broer van Het Lief heeft ook eens zoiets meegemaakt. Hij was – toen het nog hevig sneeuwde – met de fiets naar het station van Boortmeerbeek gereden. Hij kwam net op tijd aan (fietsen met zo’n weer vertraagt je nogal) dus hij springt direct op de trein. Hij begint dan ook onmiddellijk zijn Go Pass in te vullen, maar de conducteur zat net in de wagon waarin hij opstapte. Met als gevolg dat die conducteur hem begon uit te schelden en zeggen dat je je Go Pass moet invullen VOORDAT je op de trein stapt. De broer gaf als argument dat hij er echt nog maar een seconde was en dat hij anders de trein had gemist. Als tegenargument vertelde de conducteur dan maar dat hij die Go Pass thuis had moeten invullen. Toen C. antwoordde dat hij dat niet wou doen, omdat het zo slecht weer was en er superveel treinen niet reden en hij geen lijntje wou verspillen aan een trein die niet ging rijden, heeft hij een boete gekregen. :/

    En dan te bedenken dat er op dat station geen loketten zijn. Dus als hij toen gewoon had gezegd “een ticket naar” dan had hij geen boete gehad of niks. De NMBS is toch maar een raar wereldje, hoor!


  10. Hmmmm…


  11. Euh… misschien kun je een Key Card aanschaffen? Voor €17 kun je 10 enkele reizen maken. Ik veronderstel dat je vanuit Leuven vertrekt, dan is reizen naar Boortmeerbeek met die pass toegestaan. Het is niet alleen goedkoper dan een een ticket (en de formule van pipo), maar het biedt ook het voordeel dat je niet hoeft te wachten. De Key Card is zes maanden geldig vanaf de aankoopdatum.



Geef een reactie

