h1

Over plastieken tafelkleden en BV’s.

2 februari 2010

Ik doe vanalles maar niks lijkt belangrijk genoeg om hier neer te pennen. Vandaar de lange stiltes.

Ik ga naar zee om het huis dat mijn schoonouders daar opknappen te bezichtigen. ’t Gaat echt schoon worden zulle, de mensen kijken nu al naar omhoog als ze er voorbij wandelen. En ’t is met een toren en al! We halen gebakjes en eten ze te midden van al het stof op. Diezelfde dag nog rijden we naar zijn thuis want ’s avonds is het familiefeest. Zo’n typisch Vlaams gedoe met plastieken tafeltjes en witte papieren tafelkleedjes en sandwichen met kaas en hesp. Veel neven en nichten en tantes en nonkels die allemaal lachen ‘Ik heb al veel over u gehoord zenne!’ en eentje die ‘V e r s t a  j e  o n s?’ vroeg omdat ik niet van dezelfde provincie afkomstig ben. ‘Wat zegt ge?’ vraag ik.

’s Anderendaags ga ik ’s ochtends vroeg – zoals elke zondag – naar de repetitie tesamen met mij mama. Wat een twee à drie jaar geleden half als grap begon (mijn mama durfde niet alleen te gaan en vroeg of ik alsjeblieft alsjeblieft niet mee wou gaan) eindigde zondag met de dirigente die me trots zei dat ik Mijn Hemd verdiend heb, wat betekent dat ik voortaan mee mag spelen met de optredens en concerten. Ik zit nu dus bij Het Groot Orkest en ben een Geuniformeerd Lid. En voor u allemaal begint te vragen wat speelt ge, het is accordeon mensen. En nee, ik speel niet voor u.

’s Namiddags val ik in slaap in de zetel in de armen van mijn lief maar word net op tijd terug wakker om Stybar over de finish te zien komen. Enkele minuten later krijgt mijn vader telefoon van De Burgemeester van het dorp waarin ik woon dat hij het feest dat ’s anderendaags gepland staat moet verzetten naar een andere zaal omdat ze toch wel heel veel volk verwachten.

Ja, ik woon op een 5 minuten van Zdenek Stybar en ik ken de zus van zijn vriendin persoonlijk. Toch toen ik klein was. Ik ben een even grote BV-sucker als een 15 jarige puber! Wist u trouwens dat Kommil Foo ook van hier afkomstig is en dat Frank Focketyn in de straat parallel aan die van Stybar woont? En iets wat u niet in de boekskes kan lezen: Stybar en zijn vriendin wonen momenteel in hun garage terwijl ze hun huis aan het verbouwen zijn. Ha!

4 reacties

  1. Omg, zoveel BV-kennis gedeeld in 1 post! Dat moet ik allemaal proberen te onthouden zodat ik mijn vrienden ermee kan imponeren!


  2. Niet in de boekjes, maar wel tijdens de wedstrijd door de verslaggevers van Sporza! :) (dat van die garage)


  3. Oei, mijn post verwijderd?:(

    Neen hoor, ik moest hem enkel nog goedkeuren ;)


  4. aah:) Ok. Sorry voor mijn overhaastheid:)



Geef een reactie

