h1

Wit is altijd schoon.

10 februari 2010

Het sneeuwt.

Ik neem mijn fiets en rij voorzichtig naar gasthuisberg. Ik voel met mijn voeten hoe glad de weg is, ik zie hoe fietsers glibberen en wandelaars waggelen. Alles gaat traag, zelfs het Doppler-effect van de ziekenwagen die me voorbijrijdt is niet zo uitgesproken als normaal. Het meisje voor mij heeft kapotte laarsjes aan. Die zal wel koude voeten hebben, denk ik. Ik glimlach wanneer ik een dikke sneeuwvlok op mijn neus voel belanden. Het kriebelt als hij smelt. Mijn huid is te warm voor de sneeuw. Ik doe mijn handschoenen uit en vang sneeuw op. En ik die dacht een eerste spoort van de lente gemerkt te hebben vorige week (ik rook het, en ik hoorde vogeltjes ’s avonds zingen; dat zijn de eerste tekenen van de lente). Ik kijk vertwijfeld naar de lucht. Ik weet niet of ik blij moet zijn – het ruikt altijd zo heerlijk prikkelend fris als het zachtjes sneeuwt – of droef moet zijn omdat mijn lief vanavond misschien niet kan komen als het zo blijft sneeuwen. Ik besluit voor het eerste te gaan.

Ik koop mij een Goedele en een cola. Gewoon, om mezelf te verwennen. Nu moet ik kiezen tussen ‘Mijn gigolo is fantastisch’ door Goedele Liekens of ‘MHC class II-restricted T cell epitopes containing a CxxC motif in flanking residues convert naïve or polarized CD4+ T cells into potent cytolytic effectors’ door Carlier et al. Het wordt het tweede.

5 reacties

  1. ja ik dacht zaterdag ook dat de lente in de lucht hing. Nu duidelijk niet meer

    Ik vind het een goed excuus om van thuis te werken


  2. Ik zou anders wel voor de goedele kiezen :) maar ik vermoed dat je geen keus hebt.


  3. Het tweede klinkt toch ook veel interessanter dan het eerste he :-P


  4. “Wit is altijd schoon” – naar het boek van L.Pleysier … Leuk boek!
    Al gelezen?


  5. @ KH: ja hoor, de titel was een verwijzing naar het boek :)



Geef een reactie

