h1

Over lente, kriskras, iPhones en planten.

28 februari 2010

Ik ben blij!

De lente is in aantocht ondanks de vele regen van afgelopen week. Maar als ge goe luistert hoort ge af en toe de vogelkes zingen en als ge goed kijkt ziet ge af en toe blauw tussen de wolken. En ik heb mijn fietslicht amper opgehad afgelopen week! Ik wacht met volle goesting op de eerste echte lente-dag. En om die komende lente te vieren fris ik mijn blog op met een nieuw fotooke hiervanboven. Ik krijg er zin van om in’t zonneke in’t groene gras te gaan liggen met mijn voeten omhoog, zoals ik ook deed op de dag dat deze foto genomen werd. (Met dank aan de zus en haar lief trouwens – dat zijn dezelfde als van dit hier).

Zoals verteld heb ik ook de opleiding tot reisbegeleider bij Kriskras gevolgd. Ik heb mijn verhaal al zo vaak moeten doen dat ik u het hele relaas gaat besparen. Als ge meer wilt weten moogt ge altijd een mailtje sturen. Maar omdat het toch zo tof is en omdat u er toch allemaal een beetje op zat te wachten: alles ging super en ze lieten West-USA, Canada, Alaska en trektochten binnen Europa vallen als mogelijke reizen voor mij. Ik heb zonet mijn top vijf van reizen die ik wil doen doorgestuurd en als alles volgens plan gaat krijg ik heel binnenkort te horen welke reis ik mag begeleiden. Spannend! Maar oh zo leuk.

Ik ben keihard aan het sparen voor een iPhone. Eigenlijk moet ik daar geeneens voor sparen en kan ik dat zo wel kopen, maar omdat dat eigenlijk zo belachelijk duur is voor een telefoon (wist u nog dat ge daar mee kunt bellen en dat dat dus eigenlijk gewoon een _gsm_ van meer dan 500 euro is?) en ik dat eigenlijk totaal niet nodig heb vind ik niet dat ik dat met mijn doodgewone zuurverdiende centen mag kopen. Dus doe ik nu en dan mee aan wetenschappelijke experimenten in gasthuisberg en geef ik bijles. Maar elke keer wanneer ik er eentje zie moet ik mij inhouden om niet naar de dichtsbijzijnde winkel te lopen om er eentje voor mezelve te gaan halen. Een argument voor: ik wil om de 4 weken wel een andere gsm hebben, maar aangezien een iPhone het summum van de gsm’s is zal ik daarna nooit meer een andere willen. Denk ik. Een argument tegen: ik heb dat gelijk niet nodig, jongens. In’t geheel niet.

Ik kreeg een tijdje geleden een plant van mijn mama. Een schone groene met blinkende bladeren en witte bloemen. Eentje die niet dood kon gaan, zei ze. Maar wat ik ook doe, water geven, geen water geven, ertegen babbelen, in de zon zetten, uit de zon, hij is langzaam maar zeker dood aan het gaan. Met zwarte en verdorde bladeren en verwelkte bloemen en al. En ik begrijp er niks van. Maar ik was gisteren in ikea en ga een nieuwe poging ondernemen: een nieuw plantje, een nieuwe pot. Een nieuw begin. Ik blijf volhouden!

Ooit zal ik een plant langer dan 5 maanden in leven houden, mark my words. (En als het zo ver is trakteer ik u allemaal op cake en suikerbonen).

9 reacties

  1. Het summum van de gsm’s ?
    Op de laatste barcamp in Antwerpen/Berchem kloegen toch een paar iPhone eigenaars over de slechte kwaliteit van de camera.
    En tegenwoordig lees ik meer en meer dat leuke applicaties door Apple geweigerd worden.

    Misschien is de Nexus One (de Google phone) wel het summum vandaag?


  2. AghKato, een HTC Hero moet je hebben, of een Nexus One….

    En die plant, als k kan helpen, mailen of bellen he!


  3. laat mijn echtgenoot u vooral niet horen. Hij werkt in de telecomsector en daar staat de iphone aangeschreven als de slechtste gsm ooit.
    Ik wou er ook graag ene en wat kreeg ik te horen “als ge die durft te kopen, dan scheiden we onmiddelijk.” Als alternatief kreeg ik een nog duurdere aangeboden door hem…. met als mededeling “dat is beter dan die brol van apple.”
    En voor dat ge denkt dat het ventje iets tegen apple heefT…. hij is verslaafd aan apple pcs en ipods.


  4. Ik ben alleszins heel tevreden van mijn iPhone. En ik heb dat ook totaal niet nodig, maar het is echt superhandig. Mailtjes, twitter, gps, agenda gesynct met m’n google calendar,… ik zou niet meer zonder kunnen!


  5. Oh, die iPhone… Ik ken het. Ik wil ook al zo lang eentje voor mezelf. Maar mijn gsm werkt nog prima, dus. Het is inderdaad gewoon ontzettend duur voor een telefoon. En zeker nu met ons huisje…

    Over die plant: is dat zo ene met grote groene balderen en van die rare witte bloemen met ne lange stamper (of hoe ge het ook noemt)? Ons mama heeft mij zo ene kado gedaan toen we gingen samenwonen. En ik moet zeggen: dit type plant is nen asshole. Hij is bij mij ook al een paar keer bijna dood gegaan, maar nu weet ik wat hij nodig heeft! Niet in de zon zetten en 1 keer per week gieten. Bij de mijne helpt het in ieder geval. Hij houdt het al meer dan een jaar vol :-) Succes ermee!


    • mijn planten gaan ook altijd dood. ik steek het gemakkelijkheidshalve op het kalkrijke water in leuven ;-)


  6. Ik kan ook geen planten houden. Morgen naar Ikea om een verse lading.


  7. @ Natska: ’t is inderdaad die plant. Hij ziet er helemaal verdord uit, maar heeft nog één witte bloem en ik zag onlangs dat er een nieuw groen blad aan het uitkomen is. Ik houd dus nog even vol ;-)


  8. Als je weet hoe je een plant levend kan houden; kan je het mij dan vertellen? Ik heb géén idee; ik doe zo hard mijn best, maar ook al mijn planten geven het altijd zo snel op :(



Geef een reactie

