h1

Het Grote Ongeduld

11 maart 2010

U zou het eens moeten weten, wat ik er allemaal voor over heb. U zou het eens moeten zien. Grote ogen trekken, met uw ogen draaien en mij vierkant uitlachen, dat zou u doen.

Daar zit ik dan, met sondes in mijn neus en mond tot in mijn maag en darmen. Met infusen in mijn arm en baxters langs mij. Ze druppelen nutridrink in mijn maag en een glucose-oplossing of fysiologisch water in mijn aders. Ze meten de druk in mijn maag en slokdarm en de hoeveelheid uitgeademd CO2. ‘Gaat het?’, vragen ze. ‘Mwuajaha’, antwoord ik. Want het gaat niet gemakkelijk met een plastieken buis in mijn neus, een metalen in mijn mond en plakkers over mijn ganse gezicht.

‘Ik bwen aan het spwaren voor een iPhwone’, zeg ik, ‘daarom doe ik mee aan uw studie’. En ze lachen. Ja, ’t is wel gemakkelijk verdiend hè’, zeggen ze.

Ik verkoop mijn lichaam. (maar wel alleen aan de wetenschap)

Ik heb zelf wel enkele spelregels opgesteld: het mag mijn eigen werk niet in het gedrang brengen (want sommige dingen duren wel een paar uur), ik mag geen pijn hebben en ik slik niks of laat niks indruppelen waarvan ik de naam niet ken. Daarvoor is mijn eigen lichaam mij net iets te kostbaar. En die studie met rectale metingen met ballonnen in uw anus heb ik ook aan mij voorbij laten gaan.

Mama heeft met me gewed dat ik niet zal kunnen wachten tot het aanschaffen van die iPhone totdat ik al het geld bijeen gespaard heb.

De kans is groot dat ze gelijk gaat krijgen. (Ik ben een mietje en veel te ongeduldig.) Ik hoorde gisteren Els de Schepper zeggen ‘Als het in mijn hoofd zit zit het niet in mijn gat’. Ik weet niet precies wat ze ermee bedoelde maar ik vind dat het klinkt alsof het ook van toepassing is op mij.

11 reacties

  1. Ge moet er goesting voor hebben. Ik zou sterven van de schrik peins ik ;-)


  2. Mijn zoon deed ook al een paar keer mee aan zo’n onderzoek. Makkelijk verdiend en voor het goede doel, volgens hem ;)


  3. Meedoen aan experimenten, je moet het toch maar zien zitten. Nu maar hopen dat die Iphone het waard is.


  4. Die uitspraak over kop en kont ken ik wel. Ook al eens gehoord met betrekking tot mezelf. Van toepassing als je een ongeduldige plantrekker bent.
    Hoeveel keer moet je jezelf nog laten “kwellen” voor die Phone?


  5. Veel succes met het sparen!


  6. Ik snap je ongeduld. Heb hetzelfde probleem, niet met een Iphone maar wel met een andere phone. Ach ja, als je hem straks maar in je handen kunt houden he.


  7. *Bibber*, ga al gauw die iPhone halen, ok?


  8. Geef me snel dat adres waar ik me moet aanmelden.. ik wil (lees: WIL) tegen het einde van deze maand een aaifoon! :-)
    Gaan we hem dan samen gaan kopen? :-)


  9. @ xiOn: haha, ja, gaan we hem samen halen? :D


  10. Jup… maar ‘k moet eerst toch nog een paar experimenten laten uitvoeren op mijn lichaam hiervoor, dus introduceer mij daar maar :-)


  11. […] voor mij een rekje met dertig lege buisjes. Ik heb net mijn voorlaatste experiment achter de rug. U herinnert zich wellicht nog dat ik mijn lichaam aan de wetenschap verkoop in ruil voor wat geld. U mag er het […]



Geef een reactie

