h1

boenk erop

16 maart 2010

Ik vind goesting een mooi woord maar heb jullie dat nog nooit verteld. ‘Dat is boenk erop’ vind ik nog zo’n leuke Vlaamse uitspraak. Of wat dacht u van negerinnetetten, tuttefrut, klassen (als in spillen, morsen) of iets dat in de pad staat. Gullie, plezant, plakkers, godverdomme, ik zien u graag, amai. ’t Vlaamsch is een schone taal. En ik ga hier zeker niet beweren dat ik foutloos schrijf of spreek. Verre van.

Maar mensen die het hebben over men broer die zen vriendin die zwanger is of iemand die mij een goeiemorgend toewenst, daar krijg ik het danig van op mijn heupen. Danig, zeg ik u.

6 reacties

  1. Oh nee, dat hoort er bij in dialect. Dat vind ik juist heerlijk.


  2. Of men broer zen vriendin die maar NI zwanger raakt. Ook redelijk gruwelijk.


  3. TutteRfrut, Limepje ;o)


  4. @ Anamcara: neen hoor, het is wel degelijk tuttefrut ;-)


  5. tuttefrut (de ~ (m.), ~ten)kauwgum, kauwgom
    (Antw.) > tutterfrut

    Ja, kijk, voor als je nog eens in A bent… ;o)


  6. Nóg gruwelijker: ‘Ik ben is weggeweest.’ Of: ‘Als ik is tijd heb.’
    Ofwel is het ‘eens’ ofwel ‘s, zoals in ‘Als ik ’s tijd heb.’



Geef een reactie

