h1

Ik zou kunnen vertellen

26 maart 2010

Ik zou u willen vertellen hoe ik het begin van de lente gemist heb. Dinsdagavond droeg ik voor de eerste keer een rokske zonder panty’s. En woensdag liep ik de ganse dag met blote benen rond. Nog een beetje wittekes, maar zo fijn! Wat een bevrijding! Toen bedacht ik me hoeveel dagen het nog zou duren voor de officiële lente begon. En toen mensen, toen, had ik door dat ik het begin van de lente zomaar eventjes gemist heb. 21 Maart is geruisloos voorbijgegaan. Ik ben die dag voorbij gestoken zonder dat ik het doorhad. _Doodzonde_ vind ik dat.

Ik zou u willen vertellen hoe ik op een dag ook doorhad dat alle narcissen op de ring van Leuven weer in bloei staan. Plots stonden ze daar. Ook die ontknoping heb ik gemist.

Ik moet meer rond mij heen kijken.

Ik zou u willen vertellen hoe ik pizza at bij vrienden, en heelder avonden op de WII speelde. Hoe ik Jelle De Beule Tine Embrechts zag kussen bij een opname van ‘Mag ik u kussen.’ Over de cava die daar gratis was. En oerslecht. Over hoe we na de opnames midden in de nacht aan de hand van de GPS op de iPhone (hihi) een Quick in de buurt gezocht – en gevonden – hebben en aldaar voor veel te veel geld hamburgers bestelden aan de drive-in. We kwamen niet onze woorden omdat we de slappe lach hadden. Over hoe we ons daarna op de parking langs de Quick parkeerden omdat rijden met een hamburger toch niet gaat.

Maar daar heb ik allemaal geen tijd voor.

Ik zou u ook kunnen vertellen hoe het niet vlotte op mijn werk, en ik een (kleine) uitbrander kreeg van mijn prof. Over hoe ik raad ging vragen aan anderen. Hoe ik wanhopig op zoek ben naar oplossingen.

Maar daar heb ik geen zin in.

3 reacties

  1. morgen is een nieuwe verse dag …en die narcissen blijven nog wel efkens mooi bloeien voor jou. Beloofd!


  2. Ik heb zojuist ook enkele narcissen in bloei ontdekt in onze tuin. En de knotwilgen zijn ook serieus bezig met katjes te produceren. Me likes de lente very muts.

    Bij de weg, mag ik uit die (hihi) opmaken dat je een iPhone-bezitster bent geworden?


  3. […] steken in mijn eigen twijfels. Ik herinner mij dat ik in 2010 ongelofelijk hard genoten heb van de eerste lentedagen, hoe fantastisch die ook altijd zijn, met de eerste blote benen zonder panty’s en de eerste […]



Geef een reactie

