h1

Over oriënteren en pizza.

29 april 2010

Ik had ze wel gewaarschuwd, mijn collega’s. Dat als ik vandaag niet op mijn werk zou verschijnen ik waarschijnlijk verloren gelopen was. Dat ze me mochten komen zoeken.

Ik weet niet of u zich dat nog herinnert, maar ooit, lang geleden, heb ik u al eens verteld over mijn onbestaande oriëntatiegevoel. Nu, drie jaar later, is het nog steeds niet beter gesteld met dat oriëntatiegevoel van mij. Consequent zijn heb ik altijd al een mooie eigenschap gevonden.

Welnu, een vriend van mij doet aan oriëntatielopen. Hij vraagt al zeven jaar elk jaar opnieuw of ik het niet eens wil proberen. Telkens wanneer ze in Leuven hun wedstrijd houden stond hij daar weer. Dit jaar was het dus niet anders. Maar groot werden zijn ogen toen ik ‘Wel ja, waarom niet’ antwoordde. Voor het eerst in zeven jaar. It’s one small step for a man but one giant leap for mankind, dacht ik zo.

Dus gisterenavond stond ik daar. Mijn looptenueke aan. Een stafkaart in mijn ene hand, een chip in mijn andere. En vroeg ik me af wat ik daar in _godsnaam_ deed. Of nee, wat _ik_ daar in godsnaam deed. Maar voor we* het wisten waren we onderweg. Al lopend, kaartlezend, verkeerd lopend, verkeerd kaartlezend. Maar het ging verbazingwekkend goed! En tegen mijn maar vooral tegen zijn verwachtingen in was het nog leuk ook. Ik heb er echt van genoten. En buiten de laatste post die compleet en volledig gemist hebben hebben we alles netjes gevonden en, euhm, afgechipt.

En dat moest gevierd worden met pizza en cola light in het ondergaande zonneke op een terras.

*Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik niet echt alleen liep. Zonder mijn lieve liefje was ik nu waarschijnlijk nog op zoek naar de laatste afcheckpoint.

3 reacties

  1. Uw liefje vult u precies helemaal aan, wat wil je meer?


  2. tof dat het gelukt is :-)

    wat betreft de shoes: nope, ik heb ze op de marathon expo gekocht aan een spotprijsje :)


  3. ’t Is ook wel wat meer dan gelukt… toch wel een toptijd! Niet te bescheiden zijn daar ;-)



Geef een reactie

