h1

Over context en zo.

31 mei 2010

En zo zit ik hier, heel alleen in een klein kamertje in het grote gasthuisberg, met naast mij een ziekenbed en voor mij een rekje met dertig lege buisjes. Ik heb net mijn voorlaatste experiment achter de rug. U herinnert zich wellicht nog dat ik mijn lichaam aan de wetenschap verkoop in ruil voor wat geld. U mag er het uwe van denken, het heeft mij toch al een iPhone, een tienbeurtenkaart voor het squashcentrum hier in de buurt èn een mooie extra zakcent opgeleverd. Ik moet de komende vijf uren nog een dertigtal keren in een buisje blazen. Ze verzamelen mijn adem. Ze doen hier gekke dingen, inderdaad.

Toen ze mij vroegen of ik mee wou doen aan een rectale studie met ballonnen in mijn gat enzovoorts heb ik vriendelijk bedankt. Ik vroeg hen of ze daar überhaupt iémand voor vonden. ‘Ja hoor’, zeiden ze. ‘Je hebt mensen die het liever langs voor hebben en mensen die het liever langs achter hebben. Maar jij bent een slikker hè.’ Ik werd rood en verslikte me. Zij werd rood en besefte wat ze net allemaal gezegd had. Maar goed dat we beiden de context begrepen waarin ze haar gevleugelde woorden sprak.

Over context gesproken. Woensdag was ik samen met mijn lief gaan squashen (ah ja, met die tienbeurtenkaart). Donderdag voelden mijn benen erg stijf aan. Ik vertelde mijn lief dan ook dat ik stijf was tussen mijn benen, en wees naar de binnenkant van mijn dijen. ‘Ik ben ook soms stijf tussen mijn benen’, antwoordt hij. ‘Zou dat door het squashen komen?’ vraag ik hem, en draai me om om naar hem te kijken. Maar hij grijnsde breed en erg vettig.

‘Ah. Dàt bedoel je’.

8 reacties

  1. HAHA lol


  2. Haha, lang leve vettige humor :P


  3. damn, moet gij nu zo grappige postjes sturen….ik zit hier nu ook breed te grijnzen aan mijn bureau op ’t werk :p


  4. hahaha de twee laatste alineas vind ik toch wel heel grappig – kan ook te maken hebben met het feit dat mijn humor tot diep onder het nulpunt is gezakt sinds de blok en examenperiode van start is gegaan.

    trouwens, die experimenten, waar vind je die?


  5. hilarisch :-)


  6. looooool :D


  7. Hahahaha :-P Dat die verpleegster dat zei vind ik echt wel top :-P


  8. […] terugdenk laat staan over schrijf. Ik heb best wel veel gehuild in 2010, maar ik heb ook erg veel gelachen. Ik heb nieuwe dingen gedaan, en ben blij geweest dat ik er gewoon voor gegaan ben, en niet ben […]



Geef een reactie

