h1

Over de zon, hangmatten, cocktails, frisse briesjes en ruggemergcoupes.

2 juli 2010

Tijdens de aanloop naar de examens en tijdens de examenperiode is de bibliotheek van gasthuisberg een oase van concentratie. Iedereen is stil en studeert. Ook buiten ruikt het naar brein en alles en iedereen lijkt altijd en overal na te denken. Je krijgt er zowaar zin van om hard te werken, zelfs met het mooie weer.

Maar nu is hard werken moeilijk. Het is moeilijk je te concentreren als de rest van de wereld vakantie heeft (ja ik mag hierin overdrijven). Zeker als de temperatuur dat vakantiegevoel versterkt met een tiental graden. Zesendertig graden, ik bedoel, dan denk ik aan Egypte en woestijnen en kamelen en zo.

Ik probeer mezelf koppig wijs te maken dat mijn ruggemergcoupes (niet _mijn_ ruggemergcoupes, ze zijn afkomstig van muizen, maar u begreep dat wel – ik wil enkel de flauwe grapjassen voor zijn) veel en veel interessanter zijn dan een dutje in de zon buiten. In een hangmat. Met een cocktail er bij. En een fris briesje dat door de groene blaadjes waait. En iemand die mijn voeten masseert.

’t Is moeilijk.

4 reacties

  1. Ik moet ook werken deze dagen! Misschien kunnen we beter een job in’t onderwijs zoeken? Dan hadden we ook 2 maanden vakantie… Maar dus, je bent niet alleen op de wereld ;)


  2. Ik zit nu ook in de pcklas aan mijn thesis te werken (en stiekem jou blog te lezen) en ik ken het gevoel. Concentreren is moeilijk als je buiten het zonnetje ziet schijnen. Gelukkig is er hier wel superairco.


  3. Volhouden meid!


  4. En een ijsje. En flanneren over de zeedijk. En plonsen in het veel te koude water. En bbqen. En leven van maaltijd naar maaltijd. Jah, ik heb er zin in, gelukkig vertrek ik vrijdagavond naar Spanje ;). Niet om je jaloers te maken. Gewoon. Soms is ’t makkelijk.



Geef een reactie

