h1

Over zomer, trampolines en tuffende tantes.

6 juli 2010

Het zomert. Ik merk het aan de korte jurkjes en blote benen en ijsjes en de klammigheid die overal lijkt te hangen. Ik douche alsof mijn leven ervan afhangt maar afkoelen doet het niet. Ik slaap slecht omdat er te veel licht en te veel lawaai buiten is maar ramen dichtdoen is geen optie in deze hitte.

Het zomert. De weekends zijn te kort, de weekdagen te lang. We doen zoveel mogelijk in die twee korte dagen om toch maar het gevoel te hebben dat we vakantie hebben. We komen thuis en breken in ons eigen huis in omdat we de sleutel vergeten zijn. Met ladder en al, het was net echt. We springen naakt in de vijver omdat er toch niemand thuis is en dat mag en kan. We rijden naar Antwerpen om te shoppen en kopen veel te dure kleedjes maar omdat het solden is kan dat en mag dat. We rijden naar het verre Limburg voor een familieBBQ en zeggen vriendelijk gedag tegen de oude tantes en nonkels en zussen van tantes en nonkels van  mama die we eigenlijk niet eens zo goed kennen. ‘Ze tufte op mij toen ze gedag zei’, fluister ik tegen mijn lief. ‘Ik ben ook nat’, fluistert hij terug en hij veegt discreet zijn hand aan zijn mouw af terwijl hij een hand geeft aan de volgende in de rij.

We spelen met watergeweren, proberen kiekens te hypnotiseren, springen op de reuzetrampoline van ons neefje en nichtje en eten ijsjes zo groot dat we achteraf puffend met ons voeten in het water gaan zitten.

En tussen al dat gezomer door doen we ongelofelijk spannende dingen, maar daar vertel ik een andere keer over.

2 reacties

  1. je maakt ons wel heel nieuwsgierig nu met die cliffhanger


  2. ola…



Geef een reactie

