h1

Over kinds zijn, travel grants, huizen en diamanten.

16 juli 2010

Ik las dit en moest lang nadenken vooraleer ik een antwoord kon formuleren. Maar toen wist ik wat het probleem was! Je bent immers toch nooit te oud voor alles wat je leuk vindt? Koetjesrepen, raketijsjes, sandwich-ijsjes, lekstokken for the win! Trampolinespringen, kersen aan je oren hangen, elkaar nat spetteren, peper op je hand en diep inademen – haaaaatsjoe!

Ondertussen doe ik keivolwassen dingen als travel grants toegewezen krijgen, presentaties voorbereiden, reizen ineen steken voor anderen, huizen kopen (haha) maar ik vier het allemaal wel met ijsjes en zwemmen en lekker eten.

Ik heb zoveel geluk de laatste tijd dat mijn collega’s me aanraadden om een lottoticketje in te vullen deze week. Ik won een travel grant (waar ik zo blij mee ben dat het hier twee keer vermeld mag worden jawel), ik kocht ons droomhuis (zie vorige opmerking), het regende en stormde zo hard dat iedereen al dan niet stiekem een beetje bang was maar op het moment dat mijn liefste lief en ik naar het restaurant wouden vertrekken om het tweejarig bestaan van ‘ons’ te vieren begon de zon te schijnen. We aten lekker en ik gaf hem een zoen en een kadootje waarop hij een pruillip trok omdat we hadden afgesproken elkaar geen kado’s te geven. Maar hij had het me vlug vergeven omdat we dit weekend met ons tweetjes naar de sauna gaan om vervolgens in een B&B te blijven logeren en af te sluiten met een ballonmeeting. Luchtballonnen for the win too!

‘Jij vond diamanten òp een ring niet zo mooi hè?’ vraagt mijn lief me. Een kwartier later tracht hij achteloos te vragen of mijn zus dezelfde maat van ringen heeft als ik. Ik lach luidop en geef hem een klapzoen op zijn wang.

Over diamanten gesproken.De verkoper van ons huis zit in de diamantsector. Hij belde mijn lief op en vroeg nog iets over de inboedel van het huis. Het gesprek nam echter een andere wending. ‘Nu we elkaar toch kennen…..je weet dat ik in de diamantsector zit en diamanten invoer en ze verkoop aan winkels en juweliers. Als je ooit geïnteresseerd bent…”.

Ik ga diamanten krijgen, best mensen, diamanten! Heelder schuiven vol. Aan elke vinger! En rond mijn nek! En in mijn oren!

(Een mens mag dromen)

(En nu ga ik een lottoformuliertje halen)

6 reacties

  1. hmm ballonvaart is de ideale plek voor een huwelijksaanzoek he :p watch out, more happiness on the way :D

    En super proficiat met de Travel grant!

    Liefs!


  2. aah proficiat met de travelgrant! Is het er één voor op congres te gaan? Zoja, naar waar mag je gaan?


  3. succes met de lotto en de diamanten :)

    ik krijg hier ook zo’n voorgevoel dat er nog grote aankondigingen in de lucht hangen?


  4. Jaja .. ik ruik een verloving! En eum, ballonmeeting in Olen? :)


  5. Met het risico zwaar af te gaan… Wat is een “travel grant”?


  6. @jlajo: Een beurs om op congres te gaan, vervoer en registratie worden dus voor je betaald.
    @ Aardbei: naar Göteborg in Zweden! Een congres over research en treatment van MS.



Geef een reactie

