h1

Over samenwonen

27 juli 2010

Gaan samenwonen, dan rijzen er enkele existentiële vragen.

In hoeverre woon je samen met iemand, als je samen woont? Samenwonen als in _samenwonen_? Nu woon ik immers ook samen met drie meisjes, maar dat is anders. Wat moet je zeggen en vragen aan de andere en wat niet? Ik ben het gewoon om te doen en te laten wat ik wil, om te eten wanneer ik wil en wat ik wil, om weg te gaan wanneer ik wil en naar waar ik wil. Moet ik voortaan een schema voorleggen zodat mijn lief weet waar ik wanneer ben?

Moet ik het hem zeggen als ik besluit een ommetje te maken? Als ik naar de winkel ga voor 4 eieren omdat ik zo’n zin heb in verloren brood? Als ik een douche wil nemen midden op de dag? Als ik ga kakken?

Ik stelde hem die vraag en zei dat het me wel een beetje zorgen baarde.

Maar hij schoot in de lach en zei dat het allemaal wel los zou open. Dat het wel zou lukken, en dat dat echt niet zo moeilijk gaat zijn.

En ik moet het hem niet zeggen als ik wil gaan kakken.

5 reacties

  1. Ik zou het hem toch zeggen hoor… kwestie van de geurhinder die daaruit kan voortvloeien :-)


  2. da komt allemaal spontaan wel in zijn ritme hoor, geen zorgen over maken


  3. Afspraken moeten er zijn! :)


  4. Samenwonen is gewoon leuk! Alles komt zo geleidelijk en automatisch op zijn pootjes. Echt, niets om je zorgen over te maken!


  5. Ik was daar ook wat bang voor, maar dat loop effectief wel los. Het “grootste” probleem bij ons was dat ik uit hotel mama wegging. Jij woont eigenlijk al op je eentje en doet al je eigen huishouden, dus das iets anders he. Komt goed ;-)



Geef een reactie

