h1

Kip met zurkel

31 augustus 2010

Lieve oma,

af en toe heb ik zo’n zin in jouw kip met zurkel. Ik zou je graag willen vragen hoe jij dat klaarmaakte. Ik kan het vragen, maar als antwoord zeg je steevast dat je dat niet meer weet, en dan lach je zo’n beetje.

Mama maakt ook wel kip met zurkel, maar die is niet zo lekker. Mama zegt dat jij dat niet juist klaarmaakte. Dat je rijst te slap was en er zat te veel room bij de zurkel. ‘Ik zal dat ne keer juist maken, zie’, zegt ze dan. Maar eigenlijk vind ik die van haar helemaal niet zo lekker. Mislukt of niet, ik vond de jouwe altijd veel lekkerder. Misschien wel net doordat de rijst de waterig was en de zurkel te veel room bevatte.

Rijst en spaghetti, dat was de wereldkeuken voor jou. Dat was ‘vreemd eten’. Je maakte het maar om ons een plezier te doen. Patatten en vlees, dàt was echt eten. Vandaar misschien dat het allemaal niet zo goed lukte. Maar hij was zo lekker, zo lekker, die rijst met kip en zurkel.

Ik had het je moeten vragen toen je het nog wist. Maar nu weet je soms zelfs even mijn naam even niet meer.

Maar, lieve oma, als ik heel eerlijk ben, moet ik ook wel zeggen dat

je spaghetti daarentegen

echt niet te vreten was.

10 reacties

  1. *smile*


  2. Hahahaha. Grappig, maar mooi!


  3. zo mooi…
    en jammer genoeg heel herkenbaar


  4. Mooi!


  5. mooi en triest, ik weet niet goed hoe ik hierop moet reageren


  6. ‘Blogwijven, don’t let me down. Toon dit zwijn uw parels’, schreef uw blogger ooit. Dit zijn parels, Lime.


  7. hihi, een beetje grappig. maar toch ook schrijnend. jammer toch, dat zulke dingen nu eenmaal gebeuren..


  8. voor dergelijke berichten
    lees ik opnieuw blogs
    mooi!


  9. […] kunnen zetten (en met nr 11 zijn we druk bezig. Het wordt schoon zulle, heel erg schoon). Terwijl mijn oma steeds minder mijn oma wordt en langzaam maar zeker van de wereld geraakt groeit er leven in mijn […]


  10. respect vo de skwoane woorden
    pakt me
    may omatje rest in peace
    just started reading blogs, kgaan da nog doen door joen
    kgaan da ook mee begin
    watch out
    google me
    soon
    search: //kokenmedenys
    kgan nog op tv komn, ontoed me naame
    shout out van de west side van belgie & gesneuvelde broeders
    kwamn ier eiglik vo e recept te zoeken
    zurkel mmm
    geen recept :(
    kstele voorn smiet da aal tope in de panne en zet ip vuve en lat bitje borreln
    santé denys



Geef een reactie

