h1

Over kuisen, de mannen-van-het-parket en rugzakken

27 oktober 2010

’t Is druk. ’t Is te druk. Ik ren om papieren en handtekeningen en naar vakmannen en notarissen en banken, naar mijn ouders thuis en naar de winkel en naar nog meer vakmannen.

We kuisen. Alles, overal. In Leuven, het huis is er nu zo leeg dat mijn stem er hol klinkt. In Antwerpen, waar we steeds meer spullen van ons terug kunnen uitpakken.

Ik moet opletten dat ik niet naar huis rij, zegt mijn lief, als we van Leuven naar Antwerpen rijden en hij de afslag naar Gent passeert. Je moet wèl naar huis rijden!, zeg ik. Hij lacht en geeft me een edelejonkherenzoen op mijn hand.

We sturen de mannen-van-het-parket weer naar huis omdat er iets niet juist is. Met een beetje pijn in het hart, want de parket die er normaal gezien nu al zou liggen, daar keek ik zo hard naar uit. Nu gaan ze het doen terwijl we op vakantie gaan, wat ook wel leuk is natuurlijk, want het betekent dat we thuis gaan komen in een huis dat nieuwer lijkt dan het is. Alsof we een welkomstkadootje gaan krijgen.

Ik zou nog vergeten om mijn rugzak te pakken.

Want morgen:

Nepal!

3 reacties

  1. oh je trekt weg uit Leuven?


  2. Geniet ervan!


  3. Ik zou daar persoonlijk niet zo voor te springen staan… ge ziet niet wat ze uitsteken, foutjes kunt ge niet op ingrijpen,…

    Enfin, geen doemscenario’s :-) veel succes en hopelijk is het perfect als je thuis komt ;-).



Geef een reactie

