h1

Over koelkasten, vloeren, zetels, digitale teevee en de fonds van Lacroix

8 december 2010

Onze vloer wordt gelegd en we krijgen digitale teevee en de man van de zetel brengt de zetel en de man van de tafel brengt de tafel (ik ben echt zot van onze keukentafel, heb ik dat al gezegd – hij is wel superzwaar, en dat kan ik weten want ze hadden hem per ongeluk eerst op mijn voet neergezet) en de mannen van de koelkast brengen de koelkast. Die deden wat lastig want ze kregen hem niet helemaal boven dus vonden ze er niet beter op dan hem op de trap te laten staan.

Een koelkast hoort niet op de trap. Kan je je het inbeelden; ‘Liefje, wil jij even de kaas en de melk gaan halen? Ze staan tussen het eerste en het tweede verdiep’. Ik was boos op hen (ze kwamen van MediaMarkt, ge moogt dat gerust weten) en stuurde een boze mail – omdat ik vond dat ik gelijk had en omdat we hen in de winkel _twee_ keer gevraagd hadden of een eerste verdiep geen probleem was – ‘neenee, zeker niet, levering zit in de prijs inbegrepen’ – of een trap – ‘neenee, ook geen probleem’ – ook niet een trap met een bocht? – ‘neenee, geen enkel probleem mevrouw’. En of ze wel op de hoogte waren van deze site? (met dank aan lienweb trouwens)

Twee dagen later had ik drie gemiste oproepen op mijn gsm van MediaMarkt. Ik belde ’s avonds terug en verontschuldigde me omdat ik niet had opgenomen omdat ik enkele problemen met mijn gsm had gehad die dag. ‘Ach mevrouw, problemen zijn er om op te lossen hè! En dat is precies wat wij nu ook gaan doen. We hebben een ladderlift voor u geregeld, uiterààrd op onze kosten!’ Moesten ze stroop hebben, mijn oren zouden nogal geplakt hebben.

Dat was helemaal fijn en al en ook al moest ik hen daar later jammer genoeg vriendelijk voor bedanken wegens andere redenen, ik was erg blij dat ik mijn gelijk had gehaald en een sorry had gekregen. MediaMarkt – Lime: 0-1.

De eerste avond kon ik niet eens aan mijn eigen keukentafel eten maar dat was niet zo erg want ik was uitgenodigd op een kookworkshop in de keuken van Mmmmh (met vier emmen) in Antwerpen (heeee Antwerpen, dat kennen we) om de fonds van Lacroix te leren kennen. Ik kende niks van fonds maar ga dat vanaf nu wel gebruiken omdat dat zo cool klinkt en ik vind dat je pas ècht aan het koken bent als je fonds gebruikt en je verse kruiden in je winkelmandje hebt liggen. (en ook wel omdat we drie bokalen fond mee naar huis kregen en je dat nu niet bepaald als een soepke kunt opeten dus ik ben wel verplicht om er mee te koken). We maakten dingen klaar waar ikzelf nooit aan zou hebben durven beginnen maar alles is helemaal gelukt (en nee mijn ciabatta was niet aangebrand) en echt keilekker. Dingen als bruschetta met ricotta, parmezaan en champignonnen; risotto met champignonnen en wortel; kalfsmedaillon in venkelkorst met rattepatatjes; en een soepje van citrusvruchten met een siroop van steranijs en absinthe. Het water loopt weer in mijn mond als ik er aan terugdenk.

Het tofste van al was misschien nog wel het feit dat ik na een lange tijd nog eens wat bloggers terugzag en weer wat nieuwe mensen leerde kennen. Hallo!

 

2 reacties

  1. Hallo!
    :)


  2. Ow boy, ik heb hetzelfde aan de hand met mijn zetel. ‘Natuurlijk geraakt die binnen, madammeke.’ Donderdag komt poging 2, met de ladderlift. (hoewel de man aan de telefoon iets zei van ladder en touw) Ik hou mijn hart al vast…



Geef een reactie

