h1

Het was donker buiten.

13 januari 2011

Ik sloot mijn ogen en voelde de regen op mijn gezicht. In de verte klonk een ziekenwagensirene. Het was donker buiten.

Soms vraag ik me af hoe het zou zijn moest alles anders geweest zijn. Moest ik meer of minder kansen gehad hebben. Moest ik beduidend intelligenter, of dommer geweest zijn. Moest ik oneindig veel knapper, of lelijker geweest zijn. Moest ik ergens anders geboren zijn, en België even vreemd klinken als Azerbeidzjan nu.

Was ik gelukkiger geweest?

4 reacties

  1. Geluk maak je zelf en dat maakt dan niet uit of je in België woont, Azerbeidzjan, knap op lelijk bent, slim of dom,… Geluk, dat begint bij jezelf.


  2. Waarschijnlijk was je net iets anders geweest, maar zoals Kathleen al aangeeft: Geluk kan je zelf voor zorgen.


  3. Nou… hoewel ik het met de eerste mensen eens ben, denk ik toch dat er een aantal omstandigheden en kansen zijn voor ons hier in België die de weg naar zelfontplooiing (en daarmee geluk) een stuk sneller en gemakkelijker maakt.
    Wat je met die kansen doet, dat is de sleutel. En ook tegenslag kan een kans zijn.


  4. Ik zou dat even vragen aan een superknappe, maar o zo domme azerbeidjaan



Geef een reactie

