h1

Oude liefdes

25 januari 2011

Nee, dat bedoel ik niet, zei ik.

Wat bedoelt ge dan wel, vraagt hij.

Ik weet niet goed wat ik bedoel, zeg ik.

Dan kunt ge beter niks zeggen hè, zegt hij.

stilte

Of ja, toch wel, zeg ik hem. Ik weet wèl wat ik bedoel. En ik wil het zeggen ook voordat ge denkt dat ik hier aan’t proberen ben u terug tegen mijn gilet aan te trekken. Ik had nooit bij u willen blijven. Gij en ik, dat werkte niet. Met u kan èn wil ik niet oud worden.

Wat dan wel? vraagt hij.

Gewoon. Het had toen, vroeger, wel wat langer mogen duren. Gelijk een vakantie ook altijd te kort is. Zoiets.

5 reacties

  1. Schoon.

    Heel offtopic: Weet je wat gek is? In mijn bloglovin feedreader zie ik jouw blog op een plaatje zoals hij er vroeger uitzag. Met een header van een zonnebrilmeisje. En dat terwijl ik bloglovin pas sinds december gebruik en toen had je deze nieuwe header al lang.


  2. Mooi gezegd :)


  3. Dit is er zo boenk op dat er over denk om de link naar deze blogpost door te sturen. Naar een oud lief, ja.


    • Op de moment zelf denkt ge natuurlijk wél dat ge samen oud wilt worden. Maar achteraf, als het stof gaan liggen is, dan snapt ge uw eigen pas.


  4. […] dat ik deze wondermooie woorden helemaal zelf had bedacht. Jammer, maar helaas. De auteur van dit stukje is Lime. Klik hier en ontdek haar bijzonder fijne blog. Vind ik leuk:LikeWees de eerste om post […]



Geef een reactie

