h1

Geluk zit in kleine dingen

28 januari 2011

handen vasthouden met iemand die je graag ziet – vrienden hebben – eten dat je mama klaargemaakt heeft met veel liefde – een SMSje krijgen – fietsen met meewind – de geur van the body shop – de geur van een nieuwe Delicious – een terrasje doen in de zon – een favoriet liedje horen op de radio – luidkeels meezingen met vrienden met ‘Ik wil je’ van De Kreuners – in een cabrio rijden – van iemand te horen krijgen dat iemand anders je leuk vindt – iets heel erg leuks vinden dat afgeprijsd is in de winkel – kadootjes krijgen – weten dat je je ouders graag ziet – van iemand te horen krijgen dat iemand anders je mooi vond toen hij je op foto’s zag – frisgewassen voeten – ijsschaatsen op een dichtgevroren meer – een post-itje van iemand krijgen – brieven krijgen – een roodwit postbodepapiertje in de brievenbus met de melding dat er iets op je ligt te wachten in het postkantoor – kaartjes sturen – een kadootje kopen voor iemand – mail krijgen – iemand die verteld dat hij aan je gedacht heeft – nieuwe pennen kopen – de gordijnen ’s ochtends opendoen en zien dat de zon schijnt – in de hangmat liggen – een vriend verrassen – douchen en opmaken voor je uitgaat – een motorritje maken – met een vespa rijden – uitslapen – iemand die vertelt dat hij in je gelooft – een heel goed boek – baden bij kaarslicht en een lief die je rug inzeept – een kind dat spontaan naar je zwaait – de kebabman die je herkent en telkens opnieuw gratis frietjes geeft – een goedkoop etentje dat heel lekker blijkt te zijn – vrienden tegen het lijf lopen – goed geslapen hebben – een warm bad met Kneipp-badolie – een steengoede film met popcorn – Antwerpen – een gestolen zoen – insidergrapjes – pas geschoren benen – een vers opgemaakt bed – croissants op zondagochtend – een afgewerkt project – een compliment op een onverwacht moment

5 reacties

  1. als ik dit mooie lijstje lees, krijg ik spontaan hele grote glimlach op mijn geluk. ’t geluk zit in zo’n kleine dingen, echt zalig :)


  2. een toilet, als je hoog dringend moet


  3. Prachtig ja! ik plaats een link naar deze post, zodat iedereen die bij mij langskomt, mee kan glimlachen en herinneren waar geluk in zit. Wie weet maak ik mijn eigen lijstje wel.. het inspireert me.

    Dankje voor je spontaniteit & het delen hier.


  4. De glimlach die spontaan komt als je jezelf ziet voor en na je verzorging , en dan als 50 plusser denken van , ik kan er toch nog mee door he , cava !!!


  5. als je achter je kleinkind naar school gaat en ze vliegt in je armen dat maakt je zo gelukkig dat al die andere dingen vergeet



Geef een reactie

