h1

Over vogelkak.

23 maart 2011

Soms kakt er een vogel op je schouder (en in je handtas). Dan veeg je alles op met een papieren zakdoekje, je maakt je handtas proper, je gooit je vest in de wasmachine en je gaat verder met je leven.

Ik trek me op aan de kleine dingen: de lente die ook mij uiteindelijk inhaalt. En wel in Parijs waar mijn lief mij mee naar toe nam. Omdat het nodig was. We liggen op het plein voor het Centre Pompidou, mijn hoofd op zijn schoot, zijn handen die me zacht strelen, mijn ogen dicht en de zon op mijn wangen. Genieten. Het was nodig.
Bij thuiskomt zien dat de langverwacht ring van etsy die ik mezelf kado deed aangekomen is. Hij past en ik vind hem geweldig mooi. Ik ben er erg blij mee. Het was nodig om nog eens blij te zijn.
Een kapper die zo vol is over het feit dat hij mijn lange haren af mag knippen dat hij me een gratis VIP-beurt geeft in het bijzijn van zijn hele team. Ik genoot ervan. Het was nodig. (Ik zie er nu wel een beetje uit als een champignon.)
De vele gesprekken met goede vrienden, de opbeurende woorden van gekende en minder gekende mensen èn een onverwacht compliment geven me een aangenaam en warm gevoel van binnen.

En mijn mama, zij ging een weekendje naar zee waar ze werd verwend door een vriendin: champagne, aardbeien, zon, terrasjes, lekker eten en veel praten en slapen. Ze genoot ervan. Ook dat was nodig. Ook dat maakt mij blij.

4 reacties

  1. Wat een positief bericht. Om zelf gelukkig van te worden.


  2. En het goede nieuws is dat volgens het Russisch bijgeloof en vogel die op je kakt heel veel geluk brengt. Echt waar! Bij ons was dat toch het geval. zie http://koekiemoon.wordpress.com/2009/09/24/shit/


  3. Zon en liefde, meer heeft een mens niet nodig. (Oja, een beetje eten is ook wel handig.)


  4. ik ben blij dat je je af en toe kan optrekken aan mooie momenten om ten volle te genieten. Ik wens je mama het beste!!



Geef een reactie

