h1

Het gaat. Soms. Soms niet.

20 april 2011

Ik weet niet meer wat zeggen.

Soms gaat het niet goed met mij. Soms ben ik om verschillende redenen ongelukkig. Sommige van die redenen kent u, sommige redenen vermoedt u misschien en sommige kent u ook helemaal niet. Maar als ik erover praat en mensen mij nadien vragen hoe het gaat, gaat het vaak alweer beter. Daarom is het soms beter om er niets over te zeggen. Als u begrijpt wat ik bedoel.

Soms, heel soms, gaat het helemaal niet met mij. Dan is het kortsluiting in mijn hoofd. Dan huil ik een beetje en knuffel de mensen die op dat ongelukkige moment in mijn buurt zijn (behalve mijn collega die een snotprobleem heeft en zijn neus nooit snuit). Dan zeg ik helemaal niets en staar wat ongelukkig voor me uit.

Soms gaat het wel goed met mij. Wanneer ik omringd ben door vrienden, eten of liefde. Of dat alles tegelijk. Een pizza-avond met een tiental vrienden. Op restaurant met mijn lief en een bevriend koppel. Roger van Damme-desertjes gaan eten wanneer je te weten komt dat zijn restaurant op exact 1 km van je huis ligt – mijn lief en ik zijn fan van Roger van Damme (al kan ik het niet laten altijd ‘roger van dam van dam plastic’ te denken). De 10 mijl van Antwerpen. Avondwandelingen onder een al dan niet kunstmatige sterrenhemel.

En ergens is het fijn te weten dat volgend jaar alles veel, veel beter zal zijn.

4 reacties

  1. Ik snap eigenlijk wel maar al te goed wat je bedoelt…
    Same here…

    Alleen over dat laatste zinnetje begin ik bij mij meer en meer te twijfelen: ik heb dat 5 jaar gehoopt…
    Ik moet nu leven, genieten, doen, ipv te wachten. Ok op sommige dingen moet je wachten maar dat wil niet zeggen dat ik stil moet zitten…

    Enfin. Gefilosofeer…


  2. Helemaal akkoord… Alleen de laatste zin, hoe kan je daar zeker van zijn?


  3. Ik ken je niet, kom nu pas lezen, maar je klinkt zo triestig dat ik je even een hart onder de riem wil steken.

    Ik hoop dat het volgend jaar veel veel beter zal zijn. Van harte!


  4. Héél veel sterkte, geniet van de mooie dingen en worstel je door de andere. Trek je op aan kleine geneugten, want die helpen jullie hier echt wel door.
    En het komt goed. Dat moet gewoon! x



Geef een reactie

