h1

Nee nee nee nee

28 november 2011

Net wanneer je denkt dat het geluk zich aan jouw kant zal plaatsen, het kàn niet anders, het moét wel.

Net wanneer je uitzicht heb op licht aan het einde van de tunnel en nieuwe horizonten en nieuwe beginnen en nieuwe dromen en nieuwe kansen en en en.

Net wanneer het goed gaat met je mama, eindelijk! Alle behandelingen achter de rug, de vieze chemo’s en de bestralingen. Wenkbrauwen die teruggroeien en berichtjes krijgen waarin ze schrijft dat ze voor de eerste keer weer shampoo! gebruikt heeft. Gevolgd door goeie controle-onderzoeken en goed nieuws van de dokter, en ja zelfs een geboekte week vakantie voor mama en papa.

Net dan valt alles weer (heel even?) in duigen. Omdat je niet mag beginnen werken in het bedrijf waar je al maanden van droomde, ook al ging de sollicitatie super! en was je de beste! en vinden ze het jammer! maar het mag niet, het mag niet. En wel omdat de nonkel van je lief er een Hele Hoge functie heeft. En dan volgde er nog iets over policy en hiërarchie en geen familiale banden en zo. Ik kon enkel ‘Nee nee nee nee nee nee’ in mijn hoofd denken.

Net dan valt alles weer (heel even?) in duigen. Vinden ze je papa langs de kant van de weg. Hij kreeg iets aan zijn hart tijdens het joggen. En dan volgde de buurman en dokter bellen en ambulance en MUG laten komen en papa naar dokter en papa naar ziekenhuis en onderzoeken en en en en.

Ik kan enkel ‘Nee nee nee nee nee nee’ in mijn hoofd denken.

9 reacties

  1. Ohnee! Zo stom! Echt, wat een idiote reden om een job niet te krijgen! Dit is toch echt een onnozele regel. Ik zou zelfs niet weten waar mijn lief’s nonkels, neven etc werken (djeezes, ik weet zelfs niet waar mijn eigen tante werkt), dus dat slaat toch nergens op?

    Hopelijk vind je snel iets nieuws waardoor deze job in het niets lijkt te vergaan en blijkt alles in orde te zijn met de papa (en je mama), want je verdient die nieuwe dromen en kansen echt wel.


  2. Vreselijk! Veel sterkte en beterschap aan je papa…
    En die job, trek het je niet aan, ander en beter!!


  3. nee neee neee neee :(

    pfff ‘k wou voor jou dat dit een fictieverhaaltje was. Veel beterschap aan allebei je ouders toegewenst en ‘k hoop dat je een nieuwe droomjob kan najagen


  4. Oh Lime’ke, het zit echt niet mee hé :( Ik ben er zeker van dat je wel een goeie job vindt , maar ik besef maar goed dat het ab-so-luut niet leuk is :( En hopelijk wordt je papa héél vlug vlug vlug beter want het is genoeg geweest voor dit (en de komende!) jaar!

    Liefs, RedRose


  5. Niet leuk. :-( Het komt er allemaal toch maar weer bij, hé. Dat je vader maar snel terug beter wordt! Echt, het komt allemaal wel goed. Ook met die job! Want uiteindelijk weet je nooit dat het geluk toch maar mooi om het hoekje ligt te loeren.


  6. Ja ja ja ja ja!

    Jaaaaa uw mama blijft beter
    Jaaaaa ze hebben uw papa oo tijd gevonden en hij zal er keihard bovenop komen
    Jaaaaa er komt een nieuwe job in een beter bedrijf – het is trouwens beter om geen enkele twijfel te laten rijzen over uw capaciteiten en mogelijke bazenpoeperij. Ge vindt zeker iets megavetcool en dat komt op termijn helemaal goed.

    Keep the faith sister, echt! Er komen betere tijden aan, ik voel het in mijne dikke teen. Jaaaa jaaaaa jaaaaaaaa!!!


  7. Ik had al in mijn hoofd dat ik wou schrijven dat een job superbelangrijk is, dat het megafrustrerend is dat je om zo’n stomme reden de kans niet krijgt om je te bewijzen, maar dat er gelukkig niet maar 1 droomjob in de wereld bestaat. Dat wil ik dus nog steeds zeggen, maar nu ik ook de laatste paragraaf van je post heb gelezen, wordt mijn allerbelangrijkste boodschap: zeg tegen je papa dat hij zo snel mogelijk moet genezen. Ik duim daar mee voor! Sterkte!


  8. En nu is’t genoeg!

    Er moet blijken dat alles goed is en binnenkort vertrekken ze voor een welverdiende vakantie.

    Het moet zo zijn, het zal zo zijn!

    Dikke knuffel!!


  9. Mijn god… Echt vreselijk! Ik hoop dat het snel weer helemaal goed komt met je papa en dat je alsnog je droomjob vindt!



Geef een reactie

