h1

Het mooiste moment van 2011

23 december 2011

Woensdag 26 oktober.

Mama ging haar laatste chemo halen en ging ’s avonds met papa op restaurant om het te vieren. In het petieterig dorpje waar ze wonen, want ver rijden was te vermoeiend voor haar. Ik belde haar tegen een uur of 18.50 op, om te vragen hoe het ging en wat ze die avond ging doen.

Het gaat wel. Ik vertrek nu om met papa op restaurant te gaan, om het te vieren, zegt ze, nogal stil. Allee, dat is toch fijn, vraag ik. Ja hoor. Het gaat wel, was het antwoord. Waarom klink je dan zo droevig?, vroeg ik. Nikske, zei ze.

Wat ze niet wist was dat ik belde vanuit het station in dat petieterig dorpje. Van zodra ik aflegde liep ik tesamen met mijn zus en mijn schoonbroer en met onze handen vol kado’s en bloemen en liefde van het station naar het restaurant in kwestie, op een uur waarop we normaal allemaal nog aan het werk zijn. Ondertussen kwamen mijn broer en diens vriendin rechtstreeks van hun werk ook afgesneld – zij moesten die avond zogezegd in Gent zijn. Mijn lief kwam dankzij een spurtje net op tijd toe en met z’n zessen namen we plaats aan de tafel aan het raam die gereserveerd was voor ons. Luttele ogenblikken later keken we allemaal heel geconcentreerd de andere kant op toen we mama en papa voorbij het raam zagen komen en het restaurant binnen zagen komen.

Mama huilde een beetje, toen ze de tafel zag, met haar drie kinders en schoonkinders en bloemen en kado’s en vooral liefde, heel veel liefde.

Ik was wat droevig omdat ik jullie er zo graag bij wilde hebben, zei ze. Dankjewel, dankjewel, dankjewel.

En dat, dat was mijn mooiste moment van 2011.

 

 

10 reacties

  1. Ik moet er bijna van janken, zeg! :)

    Ik hoop oprecht dat jullie volgend jaar wat meer gespaard worden, en een jaar hebben dat barst van de mooie momenten. Dat kan bijna niet anders. :)


  2. Ik krijg er hier al een krop van in mijn keel, dit moet ongetwijfeld ook het mooiste moment van 2011 geweest zijn voor je mama.


  3. Amai, en ik moet er gewoon ook van janken.


  4. Ah seg ik moet er ook een traantje van wegpinken, zo super voor jullie! The only way is up!


  5. Mooi geschreven! Ik ben blij dat het beter gaat met je mama!


  6. Een moment om voor altijd in te kaderen!


  7. Er zijn maar heel weinig bloggers die zo mijn emotiesweten te raken als gij. Stop nooit met schrijven!
    Ik ben blij dat het goed gaat met je mama en super dat jullie haar zo konden verassen!


  8. Schoon

    Op naar een veel beter 2012!


  9. Oh, da’s mooi!


  10. wow! superknap! een moment om in te kaderen en NOOIT nog te vergeten :) Op naar een schitterend 2012!



Geef een reactie

