h1

Over honderddrieëntwintig

29 december 2011

Het is dringend tijd voor een update!

+ Een huis is nooit helemaal afaf, vind ik. Maar nu er gordijnen hangen en een echt schilderij en een echte kerstboom met ballen en lichtjes en een strikje van boven vind ik dat we er wel in geslaagd zijn. Hell, onze servietten passen zelfs bij de kleur van onze muren. Bij deze, 11 in het vet. En telkens wanneer iemand er voor de eerste keer komt en zegt ‘jullie wonen hier wel mooi hè zeg’ glim ik van trots en krijg ik het een beetje warm van binnen. Mijn lief en ik, we hebben niet enkel een huis, maar ondertussen ook een echte thuis.

+ En ja hoor, ook 10 kan in het vet. De uitnodiging alleen al was übercool en keigoed gevonden, al zeg ik het zelf. Aangezien we net parket hadden laten leggen had ik schrik van hogehakkeputten en besloten we er een sloefenfeestje van te maken. Als iedereen op sloefen komt is het meteen gezellig ook, dus twee vliegen in één klap! Als uitnodiging werd er een foto verstuurd waarop ik met één voet mijn liefje die op de grond ligt in bedwang houd, ik uiteraard met een deegrol in mijn handen. Mijn lieve lief was niet meteen voor het idee te vinden, maar het heette natuurlijk niet voor niets een sloefenfeestje dus die discussie heb ik gewonnen.

+ In augustus vertrokken wij met onze tent (die trouwens The Big Fat Frog heet, enkel en alleen al voor de naam hebben we hem gekocht) richting Noorwegen alwaar wij niet enkel veel regen zagen maar ook fantastische vergezichten. Dit was zeker niet onze laatste reis naar Scandinavië, maar wel de eerste, dus 42 mag ook in het vet.

+ Bij nummer 72 moet ik een edit doen. Ondertussen alweer hele tijd geleden besloot deze lieve dame dat het niet kon dat ik geen sushi lustte waarop ze me meetroonde naar een sushibar. En ze kreeg gelijk. Sinds die ene avond heb ik op tijd en stond een groot bord (of boot, al naargelang waar je naar toe gaat) sushi nodig. Het water loopt me nu alweer in de mond.

+ Dit jaar kreeg ik voor mijn verjaardag ook mijn eigen piano kado van mijn liefje. Geen akoestische, maar wel een hele goede digitale uit praktische overwegingen (moest je mij tien jaar geleden gezegd hebben dat ik ooit een digitale piano zou kopen zou ik je vierkant uitgelachen hebben). Ik ben er ongelofelijk gelukkig mee, maar heb de laatste maanden jammer genoeg te weinig tijd en te veel kopzorgen om me aan nieuwe nummers te wagen. Edoch, nummer 92, bij deze, in het vet!

+ En hee, nu we toch bezig zijn over kopen en krijgen en hebben! Dankzij mijn lieve schoonouders hangt er hier een echte! dunne! flat! screen! TV! tegen de muur. Het beeld is zo groot en zo levensecht dat mijn lief niet naar the exorcist durft kijken met mij. Het watje. (nr 94)

+ We hebben deze zomer op ons kleine terrasje onze eigen tomaten gekweekt. Ze waren zo mooi dat niemand nog geloofde dat we ze zelf gekweekt hadden. En toch: veel water, veel zon, heel veel tegen babbelen en liefdevol aaien en ge krijgt de schoonste tomaten ter wereld. Echt waar. (nr 106)

+ Mijn lief is best wel gelukkig met mij, zegt ie. Best wel. (nr 107)

+ En tenslotte kan u mij elke maandagavond in een zwembad in het Antwerpse vinden alwaar ik crawl leer zwemmen. De eerste stap richting nummer 69, maar voorlopig mag ik dus al nr 120 in het vet zetten.

Dat was een hele boterham.

6 reacties

  1. Amai, dat was wel een productief jaar! Dikke proficiat voor allemaal! Btw, als ge nummer 122 gaat doen, dan wil ik meedoen!


  2. Best wel gelukkig, dat word ik hiervan! Doe zo voort! (met zelf gelukkig te zijn én met ons te verwennen met uw zalige schrijfsels)

    Maar met die ongelooooofeloze foto’s te posten, daar moogt ge mee stoppen. Of ik zit gewoon mee in uw valies bij uw volgend tripke.


  3. Btw, waar is die Noorse foto genomen?


  4. Nr. 101, daar ben ik nu. Groetjes vanuit Buenos Aires. En over een klein weekje wil ik je wel de groetjes doen vanuit Patagonië ook, als je wil


  5. @ploempje: Dat is de troll tunga. Echt een ongelofelijk mooie plek in Noorwegen. De preikestolen is ook super, maar een stuk toeristischer. Ik heb nog hopen schitterende vergezichten, kon niet kiezen welke ik hier zou plaatsen ;-) Noorwegen is een ongelofelijke aanrader…


  6. Wat een geweldig productieve veranderingen allemaal. Super gewoon!



Geef een reactie

