h1

Over Madonna, Groenland en Duitse snelwegen

23 februari 2012

+ Ik zat vroeger in de chiro. Speelclub, kwikken, tippers, aspi’s, de hele mikmak. Ik herinner mij dat er ooit eens een of ander optreden was met dansjes, playback, toneeltjes et cetera in de pastorie. Wij als speelclubbers gingen een dansje brengen. Op een liedje van madonna. ‘Like a virgin’.

Ik dacht dat een virgin een vogel was. En dat we daar als een vogel aan het dansen waren.

Pas jaren later begreep ik waarom wij met onze heupen moesten wiegen en waarom we zo’n korte rokjes aanhadden met netkousen en rode lippen.

(Ik bedoel, wie noemt er een vliegmaatschappij dan ook ‘virgin’?)

+ Een vroeger klasgenootje van mijn lieve liefje woonde in de Groenstraat in Wachtebeke. Mijn lieve liefje dacht altijd dat die wel héél lang onderweg naar school moest zijn. Groenland lag zoooo ver weg op de wereldkaart! Toen een andere klasgenoot naar Canada ging verhuizen en niet meer naar dezelfde school kon komen, begreep hij er helemaal niets meer van.

+ Ik reed met mijn lief in de wagen op de autosnelweg in Duitsland, op weg naar Noorwegen. We hadden al heel wat kilometers achter de rug. Plots moest hij grinniken. Ik vraag waarom hij moet lachen. Zegt hij dat hij zich plots herinnerde dat hij een vriend had die vroeger dacht dat Ausfahrt wel een héle grote stad moest staan. Werkelijk alle wegen gingen daar naar toe.

 

 

 

4 reacties

  1. Virgin was vroeger een platenmaatschappij, wat nog gekker is ;-)


  2. haha die ausfahrt doet me denken dat ik in Frankrijk dacht dat die “Hotel de ville” wel een hele grote keten was


  3. Haha heb leuk moeten lachen met je postje, kinderen he, die hebben toch rare kronkels, hoewel het logische kronkels zijn!


  4. Hier een collega wiens man onlangs belde om te zeggen dat hij in panne stond bij ausfahrt…; en dat zijn geen kinderen he!



Geef een reactie

