h1

Over 2012

31 december 2012

2011 kon voor mij niet snel genoeg voorbij zijn. 2011 was op meerdere vlakken een absoluut horrorjaar. Eentje waarvan je hoopt dat je het nooit nog zult moeten meemaken en waarvan je hoopt dat je je nooitvanjeleven nog eens zo zal voelen als toen op een gemiddelde dag.  Ik herinner me als was het gisteren die avond dat ik thuis kwam van mijn werk, alleen, en ineenzeeg op de grond, in tranen, omdat het gewoonweg niet meer ging. Of al die zondagnamiddagen, in de auto terug op weg naar huis, ik stilletjes huilend omdat na een zondagmiddag en -avond altijd gegarandeerd weer een maandag – werkdag – volgt. Of die keer in februari toen ik thuiskwam en mijn lief mij bovenaan de trap stond op te wachten om me op te vangen. Ik had net daarvoor op de trein een telefoontje van mama gekregen waarin ze zei dat het niet goed ging.

Begin 2012 schreef ik dan ook dat 2012 anders zou worden. Veel en veel beter. Mijn lijstje voor 2012 was eigenlijk verbazend praktisch en materialistisch opgesteld. Eens kijken wat ik ervan terecht gebracht heb.

500 km lopen. Dit zijn er welgeteld 903.98 geworden. Waaronder de 10 mijl van Antwerpen (zoals altijd), de 20 van Brussel (voor de eerste keer), een rondje in het Vondelpark, een halve marathon in Eindhoven en ein de loos veel rondjes in het rivierenhof en het stadspark van Antwerpen. • doctoraatstitel halen. Dit is me tot dusver nog steeds niet gelukt. De laatste maanden zijn er wel meer mensen bij betrokken geraakt en momenteel zit ik in een fase waarin het òf tandenbijten is en doorzetten en koppig zijn òf dit voor eens en altijd en voorgoed achter mij te laten. Ik schipper tussen de twee maar het feit dat ik een groot deel van mijn kerstvakantie opgeofferd heb aan mijn PhD lijkt het vooralsnog het eerste te worden. • een toffe job vinden. In januari en februari solliciteerde ik bij verschillende bedrijven en plots stond ik voor een moeilijke keuze en moest ik twee keer nee en één keer ja zeggen. Ondertussen ben ik al een tiental maanden aan het werk in een gigabedrijf en heb ik nog geen seconde spijt gehad van die ‘ja’. Het tij is gekeerd, ik ben met mijn gat in de boter gevallen. • voet in Amerika zetten. New York, baby! Sinds mijn eerste bezoek in 2007 heeft NY een plaatsje in mijn hart gekregen, en dat plaatsje is alleen maar groter geworden. • veel en veel en veel meer gelukkige momenten. Absoluut. Absoluut. • de kelder in orde brengen. Deze wordt gewoon properkes naar 2013 gebracht. • een macbook pro kopen. Na een zéér ongelukkige crash van mijn oude mac tijdens het maken van een back up en in volle PhD-koorts heb ik in allerijl in mei inderdaad een nieuwe gekocht. Veel gevloekt, veel data kwijt, maar die macbook pro is inderdaad wel een wonderlijk beestje. • meer boeken lezen, laat ons zeggen, 15. Oeioei. Goodreads leert me dat ik er maar 3 (!) gelezen heb dit jaar. Bonita Avenue, Dit is alles: het hoofdkussenboek van Cordelia Ken, De wereld na zijn verjaardag. Veel te weinig, dus. • het jaar gelukkiger eindigen dan ik nu ben. Ik ben veel en veel gelukkiger dan op 31 december 2011.

2012 is voorbij gevlogen, 2011 lijkt met momenten verser in mijn geheugen te liggen dan zou mogen, maar 2012 was sowieso een jaar vol verandering. Ik herinner me vooral het solliciteren, de Nieuwe Job, onverwacht toch meer vakantiedagen dan ooit gehoopt wat me bracht naar achtereenvolgens Amsterdam, IJsland, Zuid-Marokko en New York. Dus ook op dat vlak mag ik niet klagen. En het belangrijkste van al:

ik ben een heel stuk gelukkiger dan exact een jaar geleden. Ik ben er nog niet helemààl, daar waar ik wil zijn, maar het komt eraan. 2013 wordt een veelbelovend jaar.

Tenslotte: 2527, 103, 118

Geef een reactie

