h1

Over pioniers en niet-pioniers.

13 januari 2013

Ik heb de afgelopen vijf jaar veel over mezelf geleerd. Veel nagedacht en gepiekerd ook. Maar heb mezelf daardoor een stuk beter leren kennen.

Ge hebt pioniers. Mensen die het alleen willen en kunnen maken. Die niemand nodig hebben. Die het liefst van al in onbekend gebied achtergelaten worden en daar hun weg zelf zoeken en vinden. Die geen context nodig hebben. Die zelf weten waar de grenzen liggen. Die met plezier met hun kop tegen de muur lopen,en nog eens, en nog eens, tot ze de juiste weg gevonden hebben.

Ik ben zo niet. Ik heb begeleiding nodig, mensen die achter mij staan, mensen die voor mij staan en die mij voorgegaan zijn.

Is dat erg? Is dat mainstream, saai? Ik denk het niet.

Ik heb mensen nodig die grenzen aan te duiden. Om ze vervolgens met plezier te verleggen. Ik heb mensen nodig die mij aanduiden tot waar je kan gaan. Om vervolgens net dat tikkeltje verder te gaan. Mensen die mij zeggen wat kan en wat niet kan, bewijs ik graag dat ‘net niet’ vaak ook ‘net wel’ kan betekenen. Mensen die boven mij staan en laten zien wat mogelijk is probeer ik graag te evenaren, hetzelfde als hen te bereiken, maar via een àndere – mijn – weg.

En daar is niks mis mee.

One comment

  1. Hear, hear!

    Helemaal niks mis mee :-).



Geef een reactie

