h1

Er komt nog! Er komt nog!

12 juli 2014

Ik was 4 dagen over tijd en had een afspraak in de gloednieuwe praktijk van de gynaecoloog. Hij ging me strippen om de kans dat ik meer dan 14 dagen over tijd zou gaan te minimaliseren en ik moest aan de monitor gaan hangen. Het strippen deed pijn (lees: PIJN, als in, WHAT THE HELL GRRRMMPPL TANDEN BIJTEN-pijn), maar het goede nieuws was dat mijn vliezen al zo dun bleken te zijn dat de gynaecoloog dacht dat alles binnenkort wel zou beginnen.

Daarna mocht ik in het aangrenzende lokaaltje aan de monitor gaan hangen. De secretaresse installeerde alles en liet mijn lief en mij alleen. Op de monitor was er weinig beweging te zien en we keuvelden wat tot ik plots iets erg warms en nats in mijn broek voelde. ‘Ik denk dat mijn water gebroken is’, zeg ik tegen mij lief. ‘Kunnen we nog naar huis of valt het te erg op?’, vroeg ik nog. ‘Euhm. De grond onder uw stoel is toch helemaal nat en er loopt water via de stoel naar beneden’, zegt ie, ‘ik denk dat ik best even de secretaresse ga halen’.

En zo stond ik 5 minuten later wijdbeens en met een kletsnatte broek op een aantal absorberende doeken met mijn lief naast mij en de secretaresse voorovergebogen in de weer met dweil en emmer om al het vruchtwater onder de stoel op de kuisen. Terwijl mijn lief staarde naar de knalroze string van de secretaresse (we hadden het kunnen weten, het was zo’n gemanicuurd – inclusief strass steentjes – type) stond ik voorovergebogen leunend tegen de bureau ‘ER KOMT NOG ER KOMT NOG’ te roepen terwijl ik in mijn broek deed (maar niet heus). Ik verontschuldigde me bij de secretaresse omdat zij nu mijn vruchtwater moest opkuisen wat ik een zeer, zeer rare gedachte vond maar zijzelf vond het allemaal wel grappig en verkondigde luidkeels tegen de andere patiënten in de wachtkamer dat mijn water gebroken was.

Ze gaf ons een hoop absorberende doeken voor in de auto en mijn lief en ik gingen naar buiten (hij ging, ik sopte en liet bij elke pas een plasje achter) terwijl de hele wachtkamer ons succes achterna riep.

De gloednieuwe praktijk van de gynaecoloog is alvast op een passende manier gedoopt geweest.

3 reacties

  1. Haha inderdaad een geweldige doop ;-)


  2. Ocharme… maar dat strippen werkt dus wel!


  3. Via via ben ik hier begonnen en dit is het eerste blogje dat ik lees. Leuk geschreven, ik moest er smakelijk om lachen. Ga nu snel de rest van je blogjes lezen!!



Geef een reactie

