h1

Publiek

24 oktober 2014

We hebben sinds kort een publiek. Een echt publiek. We zingen, we dansen, we maken grappen, we doen stemmetjes na. Hij luistert en kijkt aandachtig en lacht. Hij lacht heel veel. Wanneer we ‘ooze wieze wooze wieze walla kristalla’ doen, of ‘moeke mag ik mee, mag ik moeke mag ik mee, mag ik moeke, moeke, moeke mag ik mee’. Mijn lief kent de tekst niet en maakt er ‘moeke moeke mee mee moeke mee mee’ van. Al ben ik zelf ook geen held in kinderliedjes; ik zoek op of het een grote paddestoel is, rood met witte stippen; of een rode paddestoel, vol met witte stippen. Ik weet het nog steeds niet. Meestal zingen we een medley, niet zozeer omdat we zoveel inspiratie hebben, maar omdat we van de meeste kinderliedjes slechts de eerste twee zinnen kennen. Niet dat het hem uitmaakt. Hij vind ‘ein, zwei, polizei’ even grappig als ‘er was een vogelke dat kon niet meer kakken’. Zelfs ‘so why-y-y-y don’t you use it’ vindt ie hilarisch.

En wij vinden het allemaal perfect zo. Eindelijk het perfecte excuus om ons volledig te laten gaan. Onze overburen kijken soms raar als ze ons in de living zien staan dansen en springen; maar hey het is om onze kleine te amuseren he. En de onderbuur zal ongetwijfeld al meermaals zijn wenkbrauwen gefronst hebben als hij ons hoorde zingen (ha, zingen zei ik), maar mijnheer, alles voor ons kindje he. Niet alleen ons zoontje heeft plezier, wij amuseren ons rot ondertussen.

2 reacties

  1. Bij ons in de noordrand is het “d’r was e vogelke da bischke kon ni ka-kkeuh, d’r was e pleumke on za poepke blaave pla-kkeuh”. Ik vind het nog altijd geweldig als onze pa dat zingt, en ik ben de 30 voorbij :)


  2. gewoon lekker zingen en dansen, wie er ook kijkt, het is leuk en gezellig voor jou en je kindje!



Geef een reactie

